Danske Modelbyggere Forum

• Juni 02, 2023, 07:19:11 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: facebook siden  (Læst 3156 gange)

Kenneth R

• Nyt medlem
  • *
facebook siden
« Dato: Marts 24, 2016, 15:11:07 pm »

Vi skal ha en del unge med på denne tråd..men hvorfor er gruppen så sat op som lukket.de kan ikke komme ind og kigge på facebook siden, ville da være en start .
Selvfølgelig skal de gøres til medlem for at kunne skrive , men ved at de kan kigge på de forskellige ting så kan det da gi dem et skub i den rigtige retning.
Logget

Zimmer

• Modelbygger
Sv: facebook siden
« Svar #1 Dato: Marts 24, 2016, 15:28:20 pm »

Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er FB siden ment som et sted - hvor ADMIN kan skrive ude og komme med info om at danskmodelbyggere.dk er nede eller man er i gang med at lave en opdatering, så siden vil være lidt ustabil osv.

MVH

Zimmer
Logget

Bo

• Bygger som en pro
  • Århus
    • Mig
« Svar #2 Dato: Marts 24, 2016, 22:31:44 pm »

DMB forum er IKKE et lukket forum, det kræver blot oprettelse af en profil, så vidt jeg ved kræver det :
1.At man opretter sig som bruger her på siden.
2.Svare på den mail man modtager fra ADMIN.
3.Vupti - nu er du medlem og kan skrive herinde.

Jeg ved ikke hvad den nedre bundgrænse er aldersmæssigt

Bo

Vi skal ha en del unge med på denne tråd..men hvorfor er gruppen så sat op som lukket.de kan ikke komme ind og kigge på facebook siden, ville da være en start .
Selvfølgelig skal de gøres til medlem for at kunne skrive , men ved at de kan kigge på de forskellige ting så kan det da gi dem et skub i den rigtige retning.
« Senest Redigeret: Marts 24, 2016, 23:59:11 pm af Bo »
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Eske

• Nyt medlem
  • *
« Svar #3 Dato: September 26, 2016, 22:47:49 pm »

Hej alle. Jeg er ny herinde, og har kun fundet ud af at dette sted eksisterer. Fordi i var på togmessen i Kjellerup i denne weekend.
Hvad angår Facebook. Så er der ca 3100 medlemmer i togbane gruppen derinde. Og det handler ikke kun om tog, men også rigtigt meget om modelbyggeri. Der bliver spurgt og svaret meget hurtigt. Så nybegyndere hurtigt kan komme igang. Uden at skulle igennem en hel hjemmeside først. Bare lidt strøtanker herfra :-)
Logget

Robin Matcham

• Garvet modelbygger
« Svar #4 Dato: September 27, 2016, 06:38:24 am »

Jeg er også admin på Vejle Svæveflyveklubs Facebook side, hvor vi har fanget det meste af vores nuværende unge medlemmer.

Hvis folk(læs: unge) skal have lidt større mulighed for at finde os, er Facebook meget smart at bruge. Modsat Google, hvor man nærmest specifikt skal søge efter siden, eller være heldig at en af deres søgeord har været skrevet på siden.

Hvis vi laver en Facebook side, hvor vi f.eks. Deler opslag fra siden som link, er brugeren nødsaget til at klikke på linket, og bum så er han på hjemmesiden. Lige nu er det en gruppe. En gruppe er smart til det som den skal bruges til - informere os når hjemmesiden er nede. Men jeg syntes bestemt at det kunne være smart med en decideret side, hvor vi en gang om ugen, deler måske en byggetråd, nogle tips/tricks, eller en salgstråd?
De opslag bliver rettet til nogle der har interesse for f.eks. 2. Verdenskrig, byggesæt, eller noget i samme dur.
Er det noget vi skal forsøge at arbejde videre med?
Logget

kristensen

• Gæst
« Svar #5 Dato: September 27, 2016, 08:19:29 am »

Øhh nu har vi jo rent faktisk allerede en Facebookside p.t. med 525 medlemmer.  ;D

https://www.facebook.com/groups/29290489830/

Per
Logget

Robin Matcham

• Garvet modelbygger
« Svar #6 Dato: September 27, 2016, 12:27:09 pm »

Øøøøh nu er der forskel på en Facebook side, og en lukket gruppe ;)

Robin
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #7 Dato: September 27, 2016, 12:27:56 pm »

Jeg kan ikke se formålet med en facebook-side. Som Per skriver, har vi allerede en gruppe til at informere om nedbrud mv. på forummet, ligesom der er enkelte brugere, der er flinke til at linke til deres indlæg herinde på siden. Facebook-gruppen er nøjagtig lige så nem at fremsøge som en side.

Som nævnt adskillige gange før, så er facebook velegnet til hurtig deling af billeder og hurtige spørgsmål - og ikke mindst til at få 'likes' for dem, der går meget op i den slags. Facebook egner sig ikke som vidensbank og til længerevarende og fortløbende indlæg med fremskridt og "efterforskning". Dertil kommer, at facebook rydder op i ældre indlæg, ligesom søgefunktionen ikke er særlig god.

Konsekvensen ved at bruge facebook frem for f.eks. forummet her er - efter min overbevisning - at brugbar viden går tabt, og folk bliver trætte af at svare på de samme spørgsmål hele tiden.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Lillebror54

• Global Moderator
  • Garvet modelbygger
  • Thomas
« Svar #8 Dato: September 27, 2016, 15:46:03 pm »

Jeg kan ikke se formålet med en facebook-side. Som Per skriver....................de samme spørgsmål hele tiden.

Jens

Hørt Jens.

Og det er blevet nævnt flere gange.
Desværre går det mange guldkorn tabt på facebook  :(
Logget
Mvh Thomas

En model tar den tid en model tar.

customcolors.dk

• Nyt medlem
  • *
« Svar #9 Dato: September 27, 2016, 20:30:27 pm »

jeg vil også stærkt advare mod at flytte "dagligdagen" fra foum over på facebook....

resultatet kan blive at forum dør og så har man en facebook side hvor der ikke er søgemuligheder og hvor alting bare skal gå stærkt, og det at det skal gå så forbandet stærkt er ikke helt modelbygger ånden for mig, skal det blive godt så tager det ofte tid.

PS
så jeg har set et par forum´s lade livet til facebook
Logget
Venlig Hilsen
Kenneth