Hej

Tørken er midlertidigt ovre, og jeg har fået (lidt) gang i min mojo igen..
Kæresten og jeg var i Paris sidste efterår, og det inspirerede mig til et par franske temaer, heriblandt en vignette med en af franskmændendes yndlingsgeneraler og for mange, store idol - General Charles André Joseph Marie de Gaulle. Alt for "fransk" for mange i det øvrige Europa og USA, men en stor og stærk personlighed og et forbillede for det meste af Frankrig.

Masterbox har heldigvis lavet et fantastisk flot figursæt med berømte generaler fra 2. Verdenskrig:

Det matcher ret godt med dette billede:

Så det var bare at trimme, lime sammen og så tilføje lidt bedre epauletter - et voilá...
Før grunder:

Og med grunder:

Ikke den store forskel..

Tingene har det jo med at udvikle sig, så det bliver altså tin en vignette med 3 figurer. Jeg så en fyr på et af de andre udenlandske fora som havde brugt en af Airfix' gamle 54mm Napoleons figurer som statue - French Cuirassier.
Det var sgu' en fed ide, men den er for stor til mit projekt, så det blev Airfix 54mm French Imperial Guard i stedet. Alderen taget i betragtning, stadig en flot og meget detaljeret figur, som både passer godt sammen og har har masser af fine detaljer. Lidt filler, en geværrem og færdig.
Sættet:

Klar til grunder:

Efter grunder:

Sidste mand i min franske "menage a trois" er den næsten ligeså berømte franske general Leclerc.
En dygtig og respekteret pansergeneral, som gjorde en flot indsats med De Frie Franske i Afrika og senere i Europa. Og som var med til befri Paris.
Min inspiration - til højre med frakke:

Der findes mig bekendt ingen figurer af General Leclerc, så jeg kastede mig ud i et Frankenstein-Projekt

German Field Command Set leverede broderparten af delene.

Ben fra herren til venstre, overkrop og frakke fra nr. 2 fra venstre. Der skulle ændres endog noget på frakken før det så rigtigt ud. General Zhukov fra førnævnte Masterbox sæt leverede armene - toppet af med et Hornet hovede - French Foreign Legion Parade Kepi's.
Sammen med diverse stumper til distinktioner, noget Magic Sculp tll revers, Tamiya Tape til frakkeærmer og hvid lim til gradstegn og overskæg. Og en slat putty til at glatte det hele lidt ud

Det endte med dette - før grunder:

Og efter grunder:

Jeg beklager de ringe billeder - bedre følger senere...
Så vidt, så godt...
Jeg har tænkt mig at lave så lille en base som muligt, for ikke at blive udfordret over evne (det skulle jo gerne blive færdigt en dag). Et lille område med brosten, et afgrænset græsstykke med statuen, omgivet af små stolper og kæder.
Så må vi se, om der kommer mere til....

Dette projekt bliver sat på hold, da jeg skal have flow i min figurmaling igen - og det bliver med min Andrea figur af Arn Magnusson.
Tak for kigget !
MVH
Michael H