Danske Modelbyggere Forum

• December 07, 2023, 11:22:12 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: USS Sangamon i 1/72  (Læst 2907 gange)

kristensen

• Gæst
USS Sangamon i 1/72
« Dato: April 30, 2009, 19:25:03 pm »

På jagt efter noget helt andet, faldt jeg lige over denne her artikel. Det er godt nok et projekt der kræver en del opbevaringsplads   :D

http://www.finescale.com/fsm/default.aspx?c=a&id=3272
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
    • KrokoHunter - Studio Scale Modeling & Prop Building
Sv: USS Sangamon i 1/72
« Svar #1 Dato: Maj 01, 2009, 08:30:22 am »

Ja det er et super imponerende projekt ... Følger også et par andre 1/72 og 1/96 projekter. Jeg tager virkelig hatten af for dem der kaster sig ud i projekter i den størrelse.
Logget
Niels M. Frederiksen

The Barefoot Modelbuilder

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
Logget
Niels M. Frederiksen

Bo

• Bygger som en pro
  • Århus
    • Mig
« Svar #3 Dato: Maj 01, 2009, 18:21:23 pm »

Ser sku super spændende ud

jeg fatter bare ikke 1/96 eller 1/100, hvis man aligevel er oppe i den størelse, hvorfor så ikke lave 1772 hvor der i forvejen findes fly osv.

Jeg så at billingsboats har lavet Absalom i 1/100.... hvorfor.... lav den sku da i 1/72 ???

Bo
Logget
"Men folk er generelt "bange" for andre som tør tage initiativ, det skulle jo nødig komme til at lykkes for dem"

http://www.aros-aamk.dk/

Staermose

• Gæst
« Svar #4 Dato: Maj 01, 2009, 19:43:49 pm »

Lige præcis ved kommercielle kit kan den ekstra lille smule i størrelse gøre at sættet bliver så dyrt at producere at de enten må vælge en mindre end foretrukket størrelse, eller helt lade være med at producere det.

Et kendt eksempel, fra min egen genre, er USCM Sulaco fra filmen Aliens (1986). Der var det netop den grund der afgjorde at et så, på film, stort et rumskib kun findes som så lille en model, fra et kommercielt selskab.
Logget

KrokoHunter

• Bygger som en pro
  • Niels M. Frederiksen
« Svar #5 Dato: Maj 01, 2009, 21:15:46 pm »

Ser sku super spændende ud

jeg fatter bare ikke 1/96 eller 1/100, hvis man aligevel er oppe i den størelse, hvorfor så ikke lave 1772 hvor der i forvejen findes fly osv.

Jeg så at billingsboats har lavet Absalom i 1/100.... hvorfor.... lav den sku da i 1/72 ???

Bo

Det kan jeg faktisk ikke svare på .. 1/96 er jo som sådan logisk nok (1/24 - 1/48 - 1/96) .. men som du siger, så er den ikke gængs ..... alligevel set jeg den ofte valgt som skala for store skibsprojekter .... skulle jeg selv (gud forbyde det  ;D ) kaste mig over et stort skibsprojekt, så tror jeg også det ville blive enten 1/72 eller 1/144, hvor der er fly og personel tilgængelig
Logget
Niels M. Frederiksen

kristensen

• Gæst
« Svar #6 Dato: Maj 01, 2009, 23:00:41 pm »

Kom nu Niels, Akagi i 1/48 der er jo også fly  ;D
Logget