Jeg kan godt følge din tankegang med at gå i krig med projektet, ud fra et mere legende synspunkt, end ud fra et historisk korrekt billied. Da jeg var en bette knægt havde jeg det også mægtigt godt under leg, med at plastre mine cowboys til med store pindnåle, når indianerne angreb. Da jeg blev ældre, fandt jeg imidlertid ud af at, de nåle i 1:1 ville svare til at de skulle have været næsten 2 m lange - og så lange pile brugte de nordamerikanske indianere ikke i kamp(!)
Så når nu verdens største leksikon, er lige ved hånden, undres det bare nogle af os at det ikke er nærliggende at undersøge detaljer som f.eks. om et sådant fortovsmønster, som du snildt kan finde herhjemme, nu også har eksisteret i Kharkov i 1943. Det mener du så at have stødt på og så skulle den ged jo være barberet

Men brostenene......... æhhh, nu har jeg selv arbejdet lidt med den slags. Dem lægger man altså forbandt, dvs. hver anden række lægges forskudt ifh. til den første. Ellers kan de ikke stabilisere hinanden. Og det gøres på samme måde i alle lande!
Så når en 56 tons kampvogn kører hen over dem, så ender kampvognen i det kæmpehul den selv har lavet, hvis brostene er lagt i kvadrater, side ved side. Og det tror jeg desværre ikke nogen kampvognsbesætning, vil synes er nogen fed oplevelse