Hej Ronny73
Som jeg læser, hvad du skriver, har du et godt indre billede af den hytte, du gerne vil bygge. Da du ikke binder dig til nogen skala, er du på én gang let og svær at rådgive, fordi det både giver muligheder og begrænsninger. En af begrænsningerne er, at du er svær at pege i en retning for dem, der ved en masse om, hvad der findes i f.eks. 1/35. En af mulighederne - som for mig at se er en stor frihed - er at undersøge, hvilke tilgængelige materialer der bedst kan indfri dine ønsker, både i henhold til dine forestillinger og med henvisning til, at du helst ikke vil lime.
På den baggrund vil jeg foreslå dig at hoppe på toget til Kolding og besøge Designskolens butik Archi Tegn, som har mange slags modelbygningsmaterialer og forskelligt værktøj. Det kan give dig et indtryk af dine muligheder, og på den måde kan du lave en mere detaljeret, konkret plan, som det vil være nemmere for andre at vejlede ud fra.
Jeg forstår godt, at du brænder efter at komme i gang med dit projekt, og at du derfor er utålmodig efter at få vejledning, men som jeg kender dette forum og lignende fora, bør du væbne dig med tålmodighed. Det er vidt forskelligt, hvor tit vi brugere logger på, så der kan gå nogen tid mellem, at de, der ved lige dét, du efterspørger, tjekker ind. Sådan er det vist bare.
/ J:J