Danske Modelbyggere Forum

• Juni 06, 2023, 02:33:51 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Revell decal problemer  (Læst 1948 gange)

olewestphalen

• Modelbygger
  • 50 år med modeller, fhv I-Hawk FCO, politiaass.
Revell decal problemer
« Dato: April 13, 2016, 17:07:53 pm »

For sat.., forpu..., rend mig i rø..., osv. Undskold sprogbruget MEN:

Nu har jeg brugt mere end 1 år på min 1:32 Revell Eurofighter og er nået frem til et fint resultat og gik så i dag i gang med decaleringen. Forinden var der lakeret med Alclac Aqua Gloss så overfladen fremstod som en glatbar....t f..... Men rædsel - de ellers veltrykte decals har en elendig mat bærefilm med det resultat at der kommer silvering under decalerne. De reagerer ikke på Micro Set og Sol, ej heller på Humbrol Decal Cote 1 og 2 og heller ikke på Humbrol DecalFix.

Hvad gør man så nu? Forsøger man at kontakte Revell og platter dem til et nyt decal ark i håb om at de i en senere produktion har ændret på bærefilm og lim eller er der nogen der har en ide - evt. haft samme problem.
Jeg har tidligere lakeret med samme Alclad og decaleret med andre Revell decals og andre fabrikater uden problemer.
Logget
Militærfly i 1:32 er sagen

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
Sv: Revell decal problemer
« Svar #1 Dato: April 13, 2016, 17:23:58 pm »

Matte decals er noget, fanden har opfundet!

Har du prøvet at give nogle af de overskydende decals flydende bærefilm (Super et-eller-andet)?
Alternativt kan du prøve at sprøjte dem med blank lak og derefter påføre dem.

Jeg tvivler stærkt på, at Revell skulle have ændret bærefilm undervejs.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Surfer

• Modelbygger
« Svar #2 Dato: Maj 25, 2016, 13:32:18 pm »

Lidt sent svar, men jeg har brugt det her på Revell decals i et par år, med blandet held. Nogle gange virker det eksemplarisk, andre gange virker det slet ikke:

http://www.revell.de/en/products/colors-glue-co/other-accessories/id/39693.html
Logget

Allan F1 Nielsen

• Garvet modelbygger
« Svar #3 Dato: Maj 26, 2016, 09:44:32 am »

Prøv at kontakte Revell i Tyskland og beskriv problemet. De plejer at være meget storsindede og har en eksemplarisk kundeservice.
Meget enig. Revell gør utroligt meget ud af deres kundeservice. De ved udmærket godt at folk ofter "klager" hvor virkeligheden er at de har smidt dele væk eller har ødelagt typisk decals eller glasdele. I alle tilfælde er de utroligt storsindede - de ved nemlig godt at skal folk blive ved med fremover at købe deres produkter må de ikke rende ind i nederlag med et projekt.
Det undre mig med deres decals. Til deres racerbiler plejer decals at være den absolut bedste kvalitet.
Logget
Mvh
Allan F1 Nielsen