Der sker rent faktisk sker lidt i det af mine to 1.Verdenskrigs skyttegrav dioer, der er tættest på færdiggørelse.

Jeg har fået malet min tilfangentagne prøjser og leger lidt m kompositionen af de involverede figurer. Hvad jeg har tilbage af 1.Verdenskrig figurer og grej er øremærket mit kombi - dio (se anden post i denne undergruppe), så jeg har ikke mere jeg kan hælde i det her. Min opgave er derfor at vælge den komposition der efterlader færrest "døde" områder i dioet, og det kan i hjælpe med.
Uanset hvilken scene der vælges skal den inddrage sidegraven. På væggen sidder der et et skilt der viser vej til "Aid Station", for behandling bag fronten. Jeg har tænkt at synliggøre, med en lille bandage,på armen, at vores prøjser er lettere såret og bliver ført til linierne bag fronten til behandling(og forhør).
Scene I : Lederen af en fange eskorte får nogle instrukser af en overordnet. Scenen fylder godt i midten af dioet og binder de to historier sammen (den anden er en soldat der læser op af et brev hjemmefra), men den efterlader sidegraven uden figurer,- der er dog interessante ting der kan holde øjet beskæftiget: små pytter, indgangen til dækningsrummet, gasalarmen og ...rotter
Scene II flytter prøjser og del af eskorte ned af sidegraven og sidste mand i eskorte får insktrukser af overordnet. Løser problemet med at fylde sidegraven men efterlader så midten af graven tom for figurer - også her er der dog detaljer: skovle, ammo kasser med kikkert, stiger, pløre og pytter...
Scene II giver mest mening i forhold til at prøjseren skal have behandling bag linierne, det problem kunne dog løses i scene I med at lade titlen være forklarende, på en label på soklen, så den udover at hoved titlen "Vestfronten 1917" også i en undertitel kunne give officeren en stemme, noget i stil med "Right, you, get that Hun down the line for medical treatment!". Der er ikke en perfekt løsning, så hvad siger i, Scene I eller II? (uddyb gerne).
Scene I

Fra oven:

Scene II

Fra oven: