Danske Modelbyggere Forum

• November 29, 2023, 18:59:42 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: dodge carryall (var: Søger conversion kit dodge carryall)  (Læst 4920 gange)

Benny

• Nyt medlem
  • *
dodge carryall (var: Søger conversion kit dodge carryall)
« Dato: Marts 20, 2017, 23:10:21 pm »

Jeg søger:
Azimuth conversion kit dodge carryall.
« Senest Redigeret: Juli 07, 2017, 15:58:46 pm af Benny »
Logget

runcare

• Bygger som en pro
Sv: Søger conversion kit dodge carryall
« Svar #1 Dato: Marts 21, 2017, 21:29:09 pm »

Du bør lige vide at hækdøren er forkert på det gamle konversion sæt; Carryall's hækdør var 2-delt, hvor den øverste del åbnede opad og den nederste åbnede nedad og kunne bruges som lad. Azimuth lavede den også som 2-delt, men fejlagtigt som åbnende ud til hver sin side. Så det kræver yderligere en forbedring af sættet, dersom det skulle lykkes dig at opspore det - det er jo tudsegammelt 
Logget

Benny

• Nyt medlem
  • *
« Svar #2 Dato: Marts 22, 2017, 11:51:09 am »

Ok tak for info, det havde jeg ikke tænkt over.
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #3 Dato: Marts 25, 2017, 18:43:07 pm »

Derudover kvajede Azimuth sig ved yderligere at støbe dørene i ét med hele ruffet - så det vil kræve en ren omgang scratchbygning på eksisterende plastmodeller af Dodge hjulkøretøjer at lave den udgave.

S-Model fra Polen (ophørt), lavede senere en billigere kopi af sættet. Desværre også incl. nøjagtig de samme fejl. Rent fup >:(

Skybow havde den som 'coming soon' nyhed, kort før de solgte deres rettigheder til AFV Club, som ikke har videreført ideen. Så der eksisterer, så vidt vides, ikke nogen 1/35 model af den version, desværre :( Jeg synes nemlig også den kunne være interessant :) selvom amerikanerne ikke byggede den efter 1942. 
Logget

Benny

• Nyt medlem
  • *
« Svar #4 Dato: Marts 26, 2017, 09:20:43 am »

Det lyder da ikke godt, jeg kunne nu godt leve med at dørene ikke kan åbne, men det skulle gerne kunne passe på undervognen.
Jeg har både en wc51 og en ambulance gemt til formålet, men de kommer åbentbart til at vente længe :(
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #5 Dato: April 03, 2017, 17:56:16 pm »

Franske MK35 Editions udgav for en del år siden en række hæfter om ombygning og forbedringer af eksisterende markedssæt fra 1980 - 1990'erne, både tyske og US softskins. D'herrer franske modelbyggere Gerard Deygas (også redaktør på Steelmasters) og George Ginot udgav et hæfte alene om ombyggde/scratchede Dodge WC. Heriblandt flere sjældne versioner, som senere blev serieproduceret af Azimuth. Særligt WC-64 KD (Knock-Down), som var en ambulance/kontorvogn/felt tandlæge etc. med et ruf af lærred og træ, som kunne slås sammen og pakkes væk, hvis pick-up'en skulle bruges til andet formål, er rigtig godt lavet. Mener den har kørt dansk. De benytter netop også en WC-51 og WC-54 som grundsæt til Carryall forbedringen.

Desværre trykkes hæfterne ikke længere og secondhand er de nok svære at få fat på, da franske forlag har en mærkelig mani med at trykke alt for små oplag, hvilket er synd, da de er guld værd ved ombygning, samtidig med at de påpeger mange af de fejl som bla. Tamiya lavede på deres tyske 250 - halvbælte udgivelser.
« Senest Redigeret: April 05, 2017, 18:54:10 pm af runcare »
Logget

kkarlsen

• Bygger som en pro
  • Gammel Modelbygger. Skanderborg
« Svar #6 Dato: April 04, 2017, 07:08:04 am »

Logget
Seneste projekter:
T-33A Silver Star RDAF 1:32
Rumpler 6B.1  WNW's 1:32
Werner Voss' Albatros D.III 1:32
Hydro Monoplan Type I (H.M.I.) Wingnut Wings 1:32
Richthofen's Flying Circus - Fokker Dr. I (1:32)
Aeromarine 75/Curtiss F-5-L (1:32)
Arado Ar 234 B-2 (Grove 1945)
Arado Ar 234 A (V6) 1:32 (Fly Models)
PBY-5A Catalina, USCG Greenland 1943 1:32 (HPH Models)
Avro Lancaster Mk B I  - Diorama - 1/48 (Tamiya)
De Havilland Tiger Moth RDAF 1:32 (Matchbox)
S.e.5a x 3½ "74th 'Tiger' Squadron" 1:32

Benny

• Nyt medlem
  • *
« Svar #7 Dato: April 04, 2017, 08:40:40 am »

Jeg kender den godt, men tænkte at der måske var en her, som havde en i overskud.
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #8 Dato: April 05, 2017, 18:53:37 pm »

Accura har jeg aldrig hørt om - også en lynkineser? ;D Det er trods alt rart at vide at nogen gider at tage specielle emner op, som de store producenter ikke vil/tør røre ved. Bare ærgerligt den er i resin - plast havde været at foretrække. Navnlig hvis der også er kvajefejl på Accura (det er der næsten altid på alle sæt ::))

Så er det vel prisen på Ebay for Accura's udgave som er uacceptabel, siden du vælger at spørge efter Azimuth's gamle ubrugelige konverteringssæt? 
Logget

Benny

• Nyt medlem
  • *
« Svar #9 Dato: April 06, 2017, 16:50:33 pm »

Næ....det var fordi jeg troede, at det var det samme sæt.
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #10 Dato: April 10, 2017, 20:08:42 pm »

Oohh....det kan jeg godt se, du kan have troet. Men jeg vil da sandelig håbe for dig, hvis du investerer i den, at den ikke bare er en ny fuser, men en reel nyhed med de korrekte detaljer, inde som ude. For ud over bagdørene, havde Azimuth lavet førersæderne uden det jernstel som de stod på gulvet, på. Mellem førersædet er der et 3. sæde, som på vognbunden sad, så man fra førerpladsen kunne bevæge sig om i bagkabinen, uden at forlade bilen. Dette sæde havde Azimuth placeret for langt fremme, så en sådan handling ikke ville havet være mulig.

Måske mindre detaljer, men alligevel af en sådan betydning, at ens væsker kommer i kog, når producenter ikke har lavet ordentligt research >:(   
Logget

Benny

• Nyt medlem
  • *
« Svar #11 Dato: April 10, 2017, 21:30:21 pm »

Ja jeg må nok heller studere emnet nærmere.
Logget

Benny

• Nyt medlem
  • *
Sv: Købt: Søger conversion kit dodge carryall
« Svar #12 Dato: Juli 07, 2017, 16:02:18 pm »

Så fik jeg en Dodge Carryall og det er den rigtige med dobbelt hækdøre.
Det er et resinsæt, har ikke brugt resin før, hvad skal det limes med?
Logget

Benny

• Nyt medlem
  • *
« Svar #13 Dato: Juli 07, 2017, 16:04:53 pm »

Vil lige sige, at det er et komplet sæt, ikke blot et conversionssæt.
Logget

hjreggelsen@hotmail.com

• Gæst
« Svar #14 Dato: Juli 07, 2017, 19:21:30 pm »

Dén ser spændende ud!

Du skal bruge superlim til at samle den med.
Der er flere typer - helt tynd og gel (gelé-agtigt)
Den tynde binder næste øjeblikkeligt, mens gel'en tørrer langsommere, og man dermed rykke lidt med delene.
Jeg bruger begge dele når jeg bygger resinmodeller, men HUSK!! - at 'glasdelene' IKKE skal monteres med superlim - de bliver 'Fogget' af den.
Dér skal du bruge almindelig hvid hobbylim.

Jeg må også lige gøre opmærksom på, at det er kun i dénne forbindelse at ordet 'Fog' og dets afarter er acceptable! ;)

Mvh og glæder mig til at se den færdig.  :)
Hans J
Logget