Danske Modelbyggere Forum

• December 09, 2022, 19:15:39 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: F-35A Joint Strike Fighter skala 1:32  (Læst 1189 gange)

olewestphalen

• Modelbygger
  • 50 år med modeller, fhv I-Hawk FCO, politiaass.
F-35A Joint Strike Fighter skala 1:32
« Dato: Juni 26, 2017, 11:42:28 am »

Hjalp for nylig en gammel soldater kammarat med at renovere/modificere hans 2 radiostyrede helikoptere og som tak for hjælpen fik jeg efter eget ønske foræret Italeri´s 1:32 F-35A Joint Strike Fighter sæt.
Hold da kæft. Det bliver en stor model, en del større end en F-16. Meget lækkert byggesæt med et væld af detaljer, æts og smukt decal ark.
Nogen vil måske synes, at et sådant uhyre er ganske kedeligt i den mørkegrå bemaling og ikke noget stads under vingerne. Men rolig nu, Italeri har gjort meget ud af at detaljere de indbyggede våbenrum samt lemmene dertil. Endvidere er der udvendige pylons til bomber og missiler, alt sammen nydeligt og laver man så modellen med alting åbent, så bliver der sgu noget at se på. Det var så meningen at der skulle kigges på det, når jeg var færdige med mine mange andre projekter i 1:32 (som i kan finde byggetråde til her på sitet) men jeg kunne jo ikke holde snitterne væk, så allerede nu er jeg godt i gang. Jeg påtænker en Israeler sammen med en F-16I i samme diorama, men det er ikke afgjort endnu.
First Impression:  Ved første øjekast et nydeligt sæt, masser af dele, mange detaljer, nydeligt lavet - noget meget fint og detaljeret - andet lidt mindre detaljeret - og noget lidt groft. Der er flere steder hvor tingene ikke helt passer sammen (som et italiensk IC-4 tog) og hvor der skal slibes eller skæres lidt, men ikke noget problem. På overfladen er der disse tapeagtige zig-zag samlinger som virker en anelse tykke, men de kan uden problemer slibes lidt ned. Jeg har valgt denne gang ikke at købe æts men i stedet gøre tingene selv. Hermed lidt billeder og der kommer selvfølgelig mere. Lige nu arbejder jeg med at detaljere cockpit og sæde.

Lidt ekstra til dioramaet, når den tid kommer.
« Senest Redigeret: Juni 26, 2017, 11:48:57 am af olewestphalen »
Logget
Militærfly i 1:32 er sagen

olewestphalen

• Modelbygger
Sv: F-35A Joint Strike Fighter skala 1:32
« Svar #1 Dato: November 08, 2018, 09:34:59 am »

Samler materiale i øjeblikket. Har bemærket ændringer i bemaling på nyeste leverede fly. Ram linerne er ikke så prominente længere og afviger kun ganske let fra flyets øvrige farve.
Logget

Lars R.

• Bygger som en pro
« Svar #2 Dato: September 21, 2021, 11:34:56 am »

Hej Ole.
Er der noget nyt i denne tråd?

Mvh Lars.
Logget
Besøg min blog på 135scale.blogspot.dk/

olewestphalen

• Modelbygger
« Svar #3 Dato: September 22, 2021, 09:08:46 am »

Ja, den er ved at blive konverteret til en C model i stedet. Du kan læse Iæse om projektet på FB under ipms.
Logget