Danske Modelbyggere Forum

• Maj 16, 2021, 04:35:24 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Sdkfz 7/2  (Læst 769 gange)

Torben Nielsen

• Modelbygger
  • Skive
Sdkfz 7/2
« Dato: August 20, 2017, 20:12:47 pm »

Dette "lille" projekt blev startet tilbage i maj måned. Helt præcist den 1. maj. Tænkte lige jeg ville ligge lidt op til beskuelse. Kommentarer, ris såvel som ros, er selvfølgelig velkomne.
Sættet er Dragons 6542, assisteret af et ret voldsomt detaljeringssæt fra Griffon og et kanonløb fra RMB. På det ene billede kan man også se et sæt fruil bælter, men dem har jeg droppet da jeg mener Dragons Magic Tracks er gode nok.

En lille kommentar indledningsvis, så er Dragons sæt kompliceret i sig selv. Man skal holde tungen lige i munden og læse instruktionen grundigt igennem - flere gange. Griffon laver, efter min mening, noget at det bedste æts på markedet. Det her sæt er ret omfattende og ærlig talt - svært. Instruktionerne er ikke lige nemme at tyde, der er også kun 9 sider at holde styr på. Heldigvis kan man, på Griffons hjemmeside, finde mange gode billeder der støtter instruktioner rigtig godt.

Mere følger....
Logget

Jesper

• Bygger som en pro
  • If you se me running try to keep up.
Sv: Sdkfz 7/2
« Svar #1 Dato: August 20, 2017, 21:18:35 pm »

Hej Torben.
Det ser spændende ud.
Lidt svært at komme med ris eller ros så ser frem til flere billeder når der kommer gang i byggeriet.

Jesper
Logget
Because you get a kick out of it !!
I reject reality and substitute my own !!
Fredericia Jylland Danmark

Torben Nielsen

• Modelbygger
  • Skive
« Svar #2 Dato: August 21, 2017, 22:08:52 pm »

Motoren blev det første delprojekt. realistisk set, så burde jeg nok bygge modellen med lukket motorrum, men fristelsen for at flashe motoren med at det griffon æts er ikke til at stå for.....
Logget

Jesper

• Bygger som en pro
  • If you se me running try to keep up.
« Svar #3 Dato: August 21, 2017, 22:22:46 pm »

Hej Torben
Med det PE på motoren vil det da være synd at lukke den inde.

Jesper
Logget
Because you get a kick out of it !!
I reject reality and substitute my own !!
Fredericia Jylland Danmark

SteenB

• Bygger som en pro
  • Ældgammel og så alligevel “ny” modelbygger
« Svar #4 Dato: September 07, 2017, 12:10:41 pm »

Blot et ord Torben; LÆKKERT!

Mvh
Steen
Logget
Færdige:
Kingfisher 1:48
Dragon Rapide 1:48
Typhoon 1:48
Jagdpanzer/“Hinterhalt beim Arnhem“. 1:35
2 x T-33A
“Molch“ mini-ubåd, Århus -45. 1:35
RSO/dansk vestkyst -44. 1:35
S.E. 5a 1:48
NKL-16 Aerosled. 1:35
London omnibus 1912 1:35
Semovente 75/18 1:35
Hurricane Mk1 1:48
Polikarpov I-153 1:48
Igang:
Citroen 11CV “Paris -44” 1:35
P-38 Lightning 1:48
Next:
Renault UE + Bren Carrier "Dunkirk -40” 1:35
Airspeed Horsa "Pegasus bridge" 1:35
"Omaha Beach, Dog Green Sector" 1:35
"Glacier Girl", 1:48

Torben Nielsen

• Modelbygger
  • Skive
« Svar #5 Dato: November 01, 2017, 20:45:52 pm »

Det er vist efterhånden længe siden jeg har lavet en opdatering, men det vil jeg gerne råde bod på nu.
Siden sidst har jeg fået solgt mit hus og flyttet ca 30 min længere nordpå. Jeg har fået et lækkert sted på 1. sal til mit byggebord (læs: byggerod) med udsigt til Sallingsundbroen og Limfjorden. Godt nok kun en begrænset udsigt pga et par huse på den anden side af gaden, men den er der.....

Nå, men nu til det det hele handler om. Sdkfz 7/2 modellen. Dragons model er rigtig flot, og som tidligere nævnt forholdsvis kompliceret. En bemærkning til modellen: det er da utroligt irriterende, og uforståeligt, at Dragon har konstrueret forhjulsophænget så det er fuldstændigt statisk. Ærgerligt ærgerligt.....
Det svære ved mit projekt er at regne byggeprocessen ud. Altså rækkefølgen som tingene skal samles i. Det kan lyder underligt når der nu er en bygge anvisning (misvisning??), men det bunder i, at jeg vil have åbne døre i kabinen, så den skal samles, males indvendig og maskeres for udvendig bemaling før jeg kan komme videre. Ligeledes skal motoren bygges færdig og males inden montering.

Da jeg startede denne tråd var jeg faktisk godt i gang med byggeriet og de følgende billeder er en opsummering af byggeriet.

De røde pile på det første billede viser de 2 knopper (monteringspunkter til motoren) som det er ualmindeligt smart at fjerne hvis man først vil montere motoren senere i processen. Lader man dem sidde er det næsten håbløst at klemme motoren på plads bagefter.
Motoren er kun sat i for at teste placeringen.

« Senest Redigeret: November 01, 2017, 20:49:11 pm af Torben Nielsen »
Logget

Torben Nielsen

• Modelbygger
  • Skive
« Svar #6 Dato: November 01, 2017, 20:57:18 pm »

Jeg valgte som sagt at droppe metal bælterne til fordel for Dragons Magic Tracks. De er faktisk nemme at samle, men det kræver lidt tålmodighed at slibe udkaster mærkerne af de enkelte led. Jeg byggede en lille simpel rig til at samle leddene i
Logget