Der har de seneste dage været en heftig debat om en salgstråd med kommissionssalg og min håndtering af sagen. For mit eget vedkommende har en stor del af debatten været herinde, men også facebook og telefonen har været anvendt.
Baggrunden for sagen er i meget grove træk beskrevet af mig i tråden i Slagmarken.
Når jeg valgte at slette Bjørns indlæg i Slagmarken og efterfølgende midlertidigt at lukke for hans mulighed for at skrive på forummet, så skyldes det erfaringer fra tidligere. Jeg erkender dog, at det var en forhastet beslutning, og at indlægget i Slagmarken skulle være forblevet der, og at den midlertidige moderation derfor også var forhastet.
Mine handlinger medførte ret hurtigt en række beskeder på facebook, herunder desværre også regulære tilsvininger. Det viste også, at moderator-teamet (som for få dage siden var på tre mand) ikke var solidt nok, og at emner ikke kunne behandles internt uden læk. Nu er vi så kun to mand tilbage, hvilket efter min mening er for lidt.
Som konsekvens heraf er jeg – sammen med Jan Klarbæk – så småt gået i gang med at rekruttere flere moderatorer til forummet, således at arbejdet kan fordeles på flere, og ikke mindst så de ting, vi måtte drøfte i moderatorgruppen, vil få væsentlig flere indspark og dermed blive mere nuanceret.
Hvorvidt der skal indføres betaling for salgsannoncer for at sikre den fremtidige drift af forummet, samt generel oprydning og opdatering af regelsæt, er noget, jeg vil drøfte med den fremtidige moderatorgruppe, når den er faldet på plads. Evt. forslag hertil er dog velkomne i en privatbesked.
Jens