Danske Modelbyggere Forum

• September 24, 2023, 09:39:08 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Aros Open 9-10 september 2023 - info og tilmelding her: https://arosopen.dk

Forfatter Emne: Forum opdateret  (Læst 3328 gange)

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
Forum opdateret
« Dato: December 06, 2017, 22:28:25 pm »

Jeg har opdateret forummet i dag med et par patches, og jeg ved, at der i hvert fald er en enkelt, der har haft problemer med at logge ind efterfølgende. Hvis andre har dette problem, så skriv til mig via facebook-gruppen eller på info@danskemodelbyggere.dk.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
Sv: Forum opdateret
« Svar #1 Dato: December 08, 2017, 10:53:22 am »

Der er nu en lille håndfuld, der har skrevet til mig, så det har ikke været et enkeltstående problem.

Flg. løsning har virket for mig (på min dummy-bruger):

Jeg har prøvet med min dummy-bruger, og jeg fik også en fejl, hvis jeg brugte det lille felt i toppen af forummet. Hvis jeg derimod stod ude på forsiden og derefter klikkede på "log ind" (det, hvor det er orange på billedet), så virkede det, når jeg tastede oplysningerne midt i billedet. Jeg prøvede vistnok et par gange.

Virker det stadig ikke, så sig til.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #2 Dato: December 20, 2017, 23:12:28 pm »

Jeg fik for et par dage siden en besked om, at der stadig er problemer. Desværre har de løsningsforslag, jeg har gravet mig frem til, ikke virket. Problemet synes at være isoleret til det lille "nemme" login-felt øverste på siden, mens login-siden skulle virke. Det er angiveligt af sikkerhedsmæssige årsager.
Jeg forsøger fortsat at finde en løsning på det.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #3 Dato: Januar 02, 2018, 17:53:30 pm »

Jeg har til gengæld lige oplevet at få et indlæg slettet under Danske Militærkøretøjer. Da jeg bad om at gemme, fik jeg en advarsel om jeg ikke havde tilladelse til at skrive et indlæg, på trods af alt jeg for længst havde logget mig ind af "bagvejen"! Det skal dog lige siges at jeg ikke har fornemmet om hvorvidt jeg har, eller ej, overskredet de 60 minutter jeg for flere år siden har valgt at være den tid, jeg vælger at være logget ind på ad gangen.

Kan det være årsagen?   
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #4 Dato: Januar 02, 2018, 20:23:25 pm »

Ja, det lyder helt klart som årsagen. Hvis man skal lave lange indlæg (eller bare have god tid til at lave dem), er det en god idé at vælge at være logget ind i længere tid. Man kan jo altid logge ud inden det angivne tidsrum.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #5 Dato: Januar 02, 2018, 20:47:20 pm »

Kan I ikke - hvis I oplever det igen - tage et screendump af jeres skærm, når I får en fejlmeddelelse?

Bjørn, skal jeg forstår det sådan, at du redigerer dit indlæg ved f.eks. at skrive 10 linjer, trykker 'gem', redigerer igen og tilføjer 10 linjer mere, og så får du en fejlmeddelelse, og alle 20 nye linjer er væk?

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #6 Dato: Januar 02, 2018, 21:33:51 pm »

Det lyder meget underligt, at det, der tidligere er gemt, også er væk. Jeg har ikke kunne finde nogen tilsvarende problemstillinger i support-forummet, så jeg er ret meget på bar bund.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #7 Dato: Januar 05, 2018, 13:03:01 pm »

Hvis du på nogen måde har mulighed for at kunne indflette en forhåndsadvarsel om at ens tid er ved at være opbrugt, f.eks. 10 minutter før man bliver 'dumpet', så slipper man måske for den slags sure oplevelser - dersom det vel og mærke er ens valg af tidsforbrug, som er årsagen?

På den anden side var oplevelsen at systemet simpelthen havde "glemt" ens Login, undervejs, på trods af tidligere registrering. Noget må næsten havde gået galt ifb. med din opdatering, for det virker som værende uden noget fortilfælde. 
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #8 Dato: Januar 05, 2018, 14:00:27 pm »

Det kan sagtens være en ændring, der er sket ifm. opdatering af forummet, men som nævnt er der ikke noget om det på supportforummet. Det kan dog også være noget lokalt ved den enkelte bruger.

Det er ikke muligt at lave en advarsel som foreslået. Man kan evt. bare vælge at være logget ind altid (når man logger ind på forummet) og derefter manuelt at logge ud, når man er færdig herinde. Perioden handler alene om, hvornår man pr. automatik bliver logget af.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk