Danske Modelbyggere Forum

• September 24, 2023, 09:25:05 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Aros Open 9-10 september 2023 - info og tilmelding her: https://arosopen.dk

Forfatter Emne: Nye moderatorer på forummet  (Læst 6084 gange)

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
Nye moderatorer på forummet
« Dato: November 18, 2017, 14:37:49 pm »

Thomas Pallesen (Lillebror54) er i dag blevet udnævnt til moderator her på forummet.

Velkommen til, Thomas. :)

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Toldbod

• Bygger som en pro
  • Aalborg
Sv: Ny moderator på forummet
« Svar #1 Dato: November 18, 2017, 15:28:19 pm »

Tillykke med hvervet.
Logget
Hilsen Henning

Den der vægrer sig ved at spørge, værger sig ved at lære.

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #2 Dato: November 18, 2017, 16:29:40 pm »

Tak for tilbuddet, men moderatorer er noget, vi spørger folk, om de vil være; vi har med vilje ikke lavet et åbent opslag om det.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #3 Dato: November 18, 2017, 16:40:35 pm »

Du har budt ind, og jeg har takket nej.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Steen Guldager

• Nyt medlem
  • *
« Svar #4 Dato: November 19, 2017, 14:13:59 pm »

Thi mange er kaldet, men få er udvalgt  :D (Hvis der er enkelte ugudelige bland jer er det dette Bjørn henviser til i sit sidste indlæg.

Kunne være interessant at høre hvilke krav/kvalifikationer de stilles/ønskes opfyldt til moderatorer.
Logget

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
« Svar #5 Dato: November 19, 2017, 15:09:08 pm »

Knap skjorten og gå videre, Guldager!
Logget
Sturmer

Steen Guldager

• Nyt medlem
  • *
« Svar #6 Dato: November 19, 2017, 15:39:30 pm »

Med risiko for at gentage mig selv, oven på Stormers lille kommentar, ja så "kunne det være interessant at høre hvilke krav/kvalifikationer der stilles/ønskes opfyldt til moderatorer."

Jeg formoder ikke at det blandt modelbyggere er en form for hemmelig loge man skal være medlem af for at komme i betragtning.

Jeg har stillet spørgsmålet af ren nysgerrighed, og hvis det kan berolige dig Stormer har jeg ingen intentioner om at indsende en ansøgning :)

Sidst men ikke mindst - de knapper har været knappet/opknappet sådan i de sidste 40 år - så på trods af Stormers klare anbefaling - så bliver de nok ved med at være knappet sådan :)
Logget

Torben Klein

• Modelbygger
    • Familien Kleins hjemmeside
« Svar #7 Dato: November 19, 2017, 18:19:47 pm »

Et forum er et privatejet domæne på internettet. Ejerne er ikke forpligtet til at stå til regnskab for noget som helst.
« Senest Redigeret: November 19, 2017, 18:36:03 pm af Torben Klein »
Logget
"It's only a model"

Finn Søndergaard

• Modelbygger
« Svar #8 Dato: November 19, 2017, 19:36:23 pm »

Tillykke Thomas.

Fin gruppe, som nu er sammensat.

h/Finn
Logget

Dolphin

• Lettere øvet
  • **
« Svar #9 Dato: November 19, 2017, 19:36:39 pm »

Det kan godt være, at et forum som DMB i retlig henseende har status som værende privatejet, men når man bevæger sig i det offentlige rum, så er man ikke immun over for visse dele af lovgivningen, omend det må medgives, at det nok ikke omfatter kriterier for udpegning af moderatorer.

Når det så er sagt, så handler det i min optik mere om troværdighed. Jeg hæfter mig her ved, at den udpegede moderator sjovt nok har været blandt de få, som valgt side mod Bjørn i den versserende strid om kommissionssalg på "slagmarken". Jeg er i den forbindelse fremkommet med en række saglige argumenter, som vedkommende ikke har set i stand til at komme med en fornuftigt modsvar på. Det er herefter svært at se, hvordan der herefter vil blive truffet en balanceret beslutning, som man som bruger af dette forum kan have tillid til.
Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
    • Armorama - også alt andet
« Svar #10 Dato: November 19, 2017, 20:00:08 pm »

Som moderator så handler det om at sætte et team hvor tillid og samarbejde er i højsædet. I sagens natur vil det være de siddende moderatorer der ud fra de kriterier vælger nogen de finder kan løfte opgaven på en god måde, som de kan samarbejde med og som har et passende gemyt til opgaven.

Det er ikke et offentligt hverv - der stemmes ikke mm.

Dolphin - hvem der nu gemmer sig bag dette navn - du har så ikke tillid til mig, fint nok, men jeg bakker 100% op omkring valget af Thomas som er en god, fornuftig og kompetent makker som jeg har 100% tillid til. Har du tillid til ham?

Inden der så er nogen der spørger om jeg ikke har tillid til Bjørn, så er svaret - det ved jeg ikke, for jeg kender ham ikke personligt og har ingen kendskab til om han kan moderere et forum.
« Senest Redigeret: November 19, 2017, 20:21:21 pm af Jan Klarbæk »
Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

Lillebror54

• Global Moderator
  • Garvet modelbygger
  • Thomas
« Svar #11 Dato: November 19, 2017, 20:28:46 pm »

Tak for den fine modtagelse.
Det er altid rart at få en sådan fin opbakning, mange mange tak.  :)

Når det så er sagt, så handler det i min optik mere om troværdighed. Jeg hæfter mig her ved, at den udpegede moderator sjovt nok har været blandt de få, som valgt side mod Bjørn i den versserende strid om kommissionssalg på "slagmarken". Jeg er i den forbindelse fremkommet med en række saglige argumenter, som vedkommende ikke har set i stand til at komme med en fornuftigt modsvar på. Det er herefter svært at se, hvordan der herefter vil blive truffet en balanceret beslutning, som man som bruger af dette forum kan have tillid til.

Hej Dolphin, nu ligger landet sådan, at vi begge var enige om at tale pænt, vi var også begge enige om at debatindlæg ikke burde slettes fra slagmarken.
At vi så ikke var enige i den sidste ting, det skal vel ikke skille os ad i vores alles fælles hobby.
Men at mene ud fra en uenighed på et forum, et forum hvor vi begge kunne være anonyme, at jeg ikke er troværdig og ikke vil kunne tage balancerede beslutninger vidner måske mere om dit ukendskab til mig.
Jeg kender dig dog ikke og ikke engang dit navn, men du kender dog mit og jeg stiller mig derfor meget uforstående overfor dit postulat.
Jeg ved og håber da at de mennesker der kender mig er af en helt anden holdning.
Logget
Mvh Thomas

En model tar den tid en model tar.

Per M

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
« Svar #12 Dato: November 19, 2017, 20:31:39 pm »

- og skulle vi så ikke gå tilbage til byggebordene og lade freden sænke sig.
Logget
Per Madsen

Toldbod

• Bygger som en pro
  • Aalborg
« Svar #13 Dato: November 19, 2017, 20:51:26 pm »

- og skulle vi så ikke gå tilbage til byggebordene og lade freden sænke sig.

Hørt 👏👏
Logget
Hilsen Henning

Den der vægrer sig ved at spørge, værger sig ved at lære.

Dolphin

• Lettere øvet
  • **
« Svar #14 Dato: November 19, 2017, 21:13:56 pm »

Jeg er her ikke for at være anonym; jeg står gerne ved, at mit borgerlige navn er Kenneth Øhlenschlæger Buhl. Navnet Dolphin er valgt med henvisning til min fortid som undervandsbådsofficer, idet delfiner ofte anvendes som symbol i tjenestegrensemblemer for ubådstjeneste i flere stater.
Jeg har ikke noget problem min tillid til dig Jan, vi er jo i øvrigt også venner på FB. Jeg har i hvert fald heller ikke noget problem med tillid til Bjørn, som jeg kendt, handlet med og udvekslet modelerfaringer med - primært om tysk panser - i godt 25 år. Jeg er enig i, at dette bør være et forum, hvor modelbygningen er højsædet. Køb og salg er dog også en væsentlig del af vores hobby, af flere grunde. Det har betydning, at vi kan sælge vores ting for at få plads eller financieret nye køb. Det har betydning, at vi kan købe både nyt og brugt. Som det turde fremgå at indlægget på slagmarken, så har sagen vedr. Bjørns kommissionssalg betydning for mange, inkl. jeg selv. Jeg har i den forbindelse et problem med, at jeg har fremsat et forslag, som er enkelt og rimeligt, og som har nydt opbakning blandt flere andre på dette forum. Det er ikke fordi jeg ønsker at have ret, men det ville være rart med kvalificerede modargumenter. I stedet er der en mur af tavshed. Så tillid er ikke et spørgsmål om, hvorvidt man enig med mig eller ej, men om man kan være troværdig i den måde, som man fremlægger sine synspunkter på.
Logget