Så kom de sidste detaljer på tårnet på plads.

Jeg har inkluderet:
- 3 pilzen (små påsvejste studse med indvendig gevind for montering af kran på toppen) placeret som på billedet af no 1.
- Løfteøjerne er fjernet og erstattet af nogle lavet af trukket støberamme.
- Bedre gengivet luge.
- Fjernelse af ventilator, nærkampvåben og den runde klap da de var placeret forkert og erstattet af diverse reservedele fra rodekassen placeret i den rigtige position.
- Tilføjelse af ’pejlepind’ og de 2 buler omkring løfteøje bagerst (funktion ukendt).
- Omvendt U omkring hul til sigteoptik i tårnfronten.
- Detaljer omkring bagerst luge i tårnet.
- Og som allerede nævnt et bedre gengivet kanonløb taget fra et Dragon JagdPanther sæt hvor det var i overskud samt hæfteklammer som holdere for reservebælteled.
Mit tårn skulle nu gerne ligne tårnet fra King Tiger i granathullet.
Følgende meget sene detaljer er så ikke repræsenteret her (flere er allerede nævnt af Bjørn tidligere):
- 6 x 2 holdere for reservebælte led på hver side af tårn (normalt 4 x 2 holdere).
- Påsvejset øjer for at holde sløringsnet midt på siden af tårnet.
- Fjernelse af ring for MG på kublen.
- Ændret placering af de 3 pilzen (de ser ud til at være drejet i forhold til tidligere)
Jeg har læst at "Octupus" King Tiger no 2 var en af flere der blev hentet direkte på Henschel fabrikken af enheden i marts 1945.
Og denne Tiger har ikke de ovenfor nævnte detaljer, så der må være tale om meget meget sene detaljer

Jeg har dog set billeder af tårne opstallet på fabrikken med disse detaljer, men ingen på operative King Tigere…. Så måske kom de aldrig uden for fabrikken ….. (@Bjørn??).
/ Søren 72