Når jeg nu ikke kan finde ud af at afslutte mine projekter på dette forum, ja så må jeg da hellere starte et nyt!

Tilbage i 90érne nærmere bestemt august 1993 til februar 1994 gjorde jeg tjeneste som FN-soldat ved E-COY/DANBAT/UNPROFOR og opholdte mig i ”Camp Divusa” i byen Divuša i den serbisk besatte del af det nuværende Kroatien.
I år er det så 25 år siden jeg flyttede ind i min midlertidige bolig i form af en ”PREFAB” (container til bl.a. at bo i). Jeg mener derfor at det er på høje tid for alvor at tage fat på et projekt som har ulmet i hovedet i flere år: Et diorama forestillende Camp Divusa.
Da jeg bygger i 1/35 ville det nok kræve lidt vel meget plads at få hele lejren med da den ca. var 50 x 120 m. (Ca. 1,43 x 3,43 m i 1/35). Normalt skal man jo ikke efterregne hvad éns modelprojekter er løbet op i, men her tør jeg da slet ikke!
Hvis nogen har lyst så: 4 stk. M113 med tillægspanser, 1 ”normal” Mercedes 240 GD, 4 stk. spejder-GDér, 1 VW T3 transporter, 1 Magirus 178, 2 Magirus 168, 1 MAN-lastvogn (til signalfolkene), 1 tung trailer, ca. 40 PREFABS, 3 ammunitionscontainere, et par vandtanke, et dieseldepot, et stort generatorskur, diverse sikring- og nærforsvarsbunkere, 1 ca. 120 m lang lettere renoveret Balkan-bygning (vist nok et gammelt savværk), store mængder af sandsække, diverse løse effekter som kan forekomme i en militærlejr, lidt personel spredt ud over pladsen og hvis det skulle være en vinterudgave kunne det suppleres med 4 army-telte som carporte for PMVér og 1 telt til motormek, , det hele eventuelt toppet med 1 stk. Bell-helikopter på marken foran lejren til forsyningstransport op til OPérne. Bare sådan bare lige at starte med!

Jeg vil prøve at begrænse mig til området omkring indgangen til lejren med vagtbunker, 1 PREFAB, sikringsbunker, 1 PMW, 1 VW-transporter, chefens GD og hvis det er muligt så lige at få presset ind den elmast som fungerede som flagstang. Og så måske lige et par af de lokale ude på vejen.

Foreløbige indkøb:
- Tamiya, 35135-2500 ”M113 ACAV”
- Mr Modelbau, MR-35425 ”Add-on armour Danish M113 IFOR”
- Takom, No 2013 “T3 Transporter bus”
- Revell, 03069 “Lkw gl leicht WOLF”
- Italeri, No 6516 “ 20’ Military Container”
- ADD-ON-PARTS, “Barbed Wire Fence”
- Black Army Models, 35-43 “Modern soldier”
- Forskellige former for sandsække. (Vælger nok at lave mine egne)