Danske Modelbyggere Forum

• September 30, 2023, 17:32:37 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: USA Har sendt et missil mod Danmark ;-) ? om farver på Nike Hercules AA Missil  (Læst 2229 gange)

Brian C

• Nyt medlem
  • *

Jeg har købt et Sæt med et Nike Hercules Missil i USA, og det er på vej til landet, så jeg er ude i lidt research, mens jeg venter  :)
Missilet skal males i den/de grønne farver det havde, mens det var i dansk tjeneste... nogen der kan hjælpe her
Jeg er godt nok selv gammel Missilmand (IHAWK) men Nike missilerne var før min tid, og primært noget jeg husker fra min barndom på Stevns)
Logget
Genopstartet modelbygger, efter en pause på lidt over 20 år, nyeste projekt Tamiya F-16 1:32, målet er dansk udseende

olewestphalen

• Modelbygger
  • 50 år med modeller, fhv I-Hawk FCO, politiaass.

Skal lige kigge om jeg har noget. Har selv et gammelt Revell sæt liggende. Er du i øvrigt klar over at AfvClub kommer med en Hawk launcher I 1:32 I næste måned?
Logget
Militærfly i 1:32 er sagen

Brian C

• Nyt medlem
  • *

det lyder godt

har du et link til den hawk launcher, jeg har godt nok en gammel Renwal model, men den er restaureret et par gange efter skader pga genhusning i forbindelse med renovering, og jeg mener heller ikke den var i str 1:32, ville være fint hvis den kunne passe sammen med de store flyvejern

jeg søger stadig efter en Nike ajax, men den er dælme dyr, inden jeg får den til landet ( ca 700,- + pestnords og skattefar) for et meget gammelt byggesæt

Logget
Genopstartet modelbygger, efter en pause på lidt over 20 år, nyeste projekt Tamiya F-16 1:32, målet er dansk udseende

Brian C

• Nyt medlem
  • *

Så ramte missilet Danmark, glæder mig til at komme igang, kan se at sættet ikke er helt så gammelt som jeg først troede det er fra 2008
nu mangler jeg bare at finde den grønne farve de havde herhjemme
Logget

Casper Dahm

• Garvet modelbygger

Hej Brian
Det er godt nok længe siden du startede tråden, men kunne du stadig være interesseret i billeder af Nike Hercules raketten??
Jeg er tidligere sektionsfører i Esk. 532 (Kongelunden), var i sektion Charlie.
Bare for en god ordens skyld så er Nike Hercules en raket (kan ikke styres) det er først efter boosterseparation den bliver til et missil og kan styres mod målet, boosteren, den der løfter den i vejret består af 4 stk. Ajax-raketter, missilet skal i øvrigt ikke nødvendigvis ramme målet, men bare dirigeres tæt på hvor sprængladningen bringes til detonation, hvorved den forreste del af missilet splintres i flere tusinde stykker/fragmenter og det er jo nok til at eliminere en hvilken som helst jet.
Som skrevet har jeg gamle billeder jeg kan scanne til dig.

VH.  Casper
Logget
Igangværende projekter
F-RSIN. VFW-614 1:144
F-RSIN. Douglas DC-7C 1:144
Heller. BAC Aerospatiale Concorde 1:72