Jeg har for første gang begået en figur større end 1/32. Sikken udfordring! Jeg har haft gang i for mig både kendte og nye teknikker, hvor bemaling med akrylfarver (Vallejo) på vådpalet var det mest nye. Det var langt, langt sværere, end jeg troede, men jeg er helt godt tilfreds med resultatet. Noget af det svære, synes jeg, er ikke at male farverne, som de er, men som de ser ud. I det her tilfælde indebar det bl.a. at ramme det rette solfalmede og støvede udtryk.
Figuren er lavet, som sættet lægger op til, men med nogle få justeringer. Jeg valgte at give manden brillerne, som er med i sættet, på i stedet for at anbringe dem foran på hjelmen, som byggevejledningen lægger op til. Jeg lavede en rem til dem af et stykke tørret brillerenseserviet. Derudover lavede jeg den rem, der holder beslaget til
night vision goggles (NVG) på plads, med en tynd Evergreen-strip og hjemmegjorte justeringsbeslag. I virkeligheden kan NVG-beslaget også skrues fast i hjelmen, men jeg valgte remløsningen, som også har været brugt i det danske forsvar, simpelthen for at give figuren lidt liv fra halsen og op. Endelig erstattede jeg sættets M16-riffel med en M4-karabin inkl. div. ekstraudstyr fra Live-Resin, bare fordi jeg synes, det er federe.

/ J:J