Der er sket en del, siden jeg postede i moderforummet. Det meste af min byggelog og noter om mit shadowbox/ 360 graders diorama kan findes på Fb vers af vores forum.
Jeg leger lidt med kompositionen af figurerne på overfladen, og vil gerne høre jeres input desangående. Jeg skal lige sige, at figurerne er fastmonteret på deres respektive duckboards, jeg kan altså ikke flytte deres position på disse, men kun flytte selve duckboards'ne rundt.
Scenarie I:
Mand i gang med at lænse skyttegraven bliver anråbt af en såret, der leder sin blinde kammerat (gas). Den forreste af de to sårede råber faktisk (munden står åben jf. billede) og derfor har jeg ikke placeret dem lige foran figuren med spanden, - det ville give en helt anden historie end jeg vil fortælle. Mellemrummet mellem dem kunne fyldes med nogle forsyninger og et skilt på siden der giver noget kontekst til de to sårede – jeg har lavet et der viser til vej til en
casualty clearing station.
Bagefter dem kommer en anden brite, der er eskorte for en tysk fange – de to kan bytte plads. Jeg har endnu en (såret) prøjser færdig, men der er problemet, at en bevæbnet brite så har eskorteret to tyskere fra fronten til de bagerste linjer, (hvor vi er) - godt nok er den ene såret - men stadig væk…. Omvendt vil det fylde alle duckboards med figurer – måske for mange.
Scenarie II:
Eskorte forrest, de to sårede lidt for sig, bagerst – de kan stadig få egen kontekst med skilt, men hvem råber den forreste af dem så efter? Eskorten har faktisk et smil på læben (hornets hoveder er fantastiske) og kan fint have affyret en kæk bemærkning til gutten med spanden. Hvis jeg inkluderer den anden sårede prøjser i fangeeskorten bliver de to sårede briter flyttet ned bagerst.
Scenarie III:
Som II, men med èn prøjser, og sårede rykket op tæt på fange/eskorte, - samme problem som II.
Billeder:Scenarie I:

Scenarie II - mellemrummet mellem figurerne kan fyldes med en ekstra fange:

Scenarie III:
Såret prøjser der kan tilføjes: