Danske Modelbyggere Forum

• Oktober 24, 2020, 02:29:54 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Tamiya 1/16 Luftwaffe-pilot, WW2  (Læst 615 gange)

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
Tamiya 1/16 Luftwaffe-pilot, WW2
« Dato: August 10, 2018, 13:43:24 pm »

Her er mit bud på en tysk pilot fra Anden Verdenskrig. Tamiya-sættet (36302) giver mulighed for at lave den legendariske Luftwaffe-general Adolf Galland eller blot en tysk pilot, og jeg valgte det sidste. Bortset fra en enkelt Tamiya-farve, nemlig XF-18 Medium Blue, har jeg brugt Vallejo-farver. Basen er en klods af rustfrit stål, som tidligere har været brugt som servietholder på havebordet. Den er blevet beklædt med mørkbejdsede fyrretræslister, som er blevet tørbørstet med forskellige grålige og grønlige farver for at se slidte og vejrbidte ud, og så satte jeg et par græstotter i for at give den lidt liv.

Den helt store udfordring var at få spil og liv i den gule redningsvest, og jeg synes desværre ikke, at billederne yder resultatet retfærdighed (hvilket sagtens kan handle om fotografens udstyr og evner). Jeg har taget billederne ude i naturligt lys, dog bortset fra det sidste, som jeg tog indenfor i forsøget på at få nuancerne frem.

Apropos billeder har de det med at afsløre detaljer, man ikke umiddelbart fanger med det blotte øje - måske slet ikke, når man har set på sin figur/model i timevis - så jeg har opdaget et par steder, som lige skal have et "touch-up".

Afslutningsvis, som nævnt, et enkelt billede taget i en lidt anden belysning, så kontrasterne i redningsvesten træder tydeligere frem:

/ J:J
« Senest Redigeret: August 10, 2018, 22:02:01 pm af J:J »
Logget