Danske Modelbyggere Forum

• Juni 02, 2023, 07:41:11 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Dansk M109A3  (Læst 1572 gange)

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
Dansk M109A3
« Dato: September 01, 2018, 00:23:24 am »

Hejsa herinde!
Jeg har købt Tamiyas M109A3. Jeg kender ikke så meget til dansk panser, men kan den bygges lige ud af boksen?
Og er der nogen der har tegninger for de danske M109’ere? Og kan man købe danske tal til Forsvarets nummersystem i skala 1/35?
God weekend.!  :)
Logget
When my flying days are over and from this world I´ll pass - remember to bury me upside down - so the world can kiss my ass.

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
Sv: Dansk M109A3
« Svar #1 Dato: September 04, 2018, 18:08:22 pm »

Der var måske ikke så mange som har lavet en dansk M109?
Logget
When my flying days are over and from this world I´ll pass - remember to bury me upside down - so the world can kiss my ass.

keo

• Nyt medlem
  • *
« Svar #2 Dato: September 08, 2018, 23:10:14 pm »

Den danske adskiller sig på en lang række punkter fra den tyske; tårnkurven, APU-generator, lygter, spejle mm.
Send lige en pm, så kan jeg maile der en røvfuld billeder - det er nemmere end at skrive.
Har du tid, så opsøg mig på AROS, så kan vi tale om det der.
Logget

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
« Svar #3 Dato: September 10, 2018, 09:43:31 am »

Hej Keo
Tak for svar. Jeg tænkte på om de tårnkurve mon ligner dem som ligger i Italeris M109? Det ser ud til man kan korte dem af og så har de samme facon som de danske? Jeg er ikke helt sikker. Men jeg er sikker på at det er min udfordring i sættet  :o :)
Logget

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
« Svar #4 Dato: September 22, 2018, 14:25:51 pm »

Kan man bruge AFV´s M109A2 som basismodel og evt. modificere tårnkurvene på Italeri´s M109? AFV modellen ligner meget de danske M109´ere på bagenden med undtagelse af kurvene øverst oppe.
Logget

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
« Svar #5 Dato: September 22, 2018, 16:57:39 pm »

Måske Tamiya´s M109A3 er det bedste bud? Jeg tog et par billeder. På første billede kan man se AFV øverst og Tamiya nederst. På fronten ses diverse detaljer som ikke findes på AFV´s. Ligeledes på skørterne ses de detaljer på  Tamiya´s sæt, hvor der på AFV´s mangler detaljerne som findes på de danske. Er der nogen bud derude hvad er bedst til grundlaget for en dansk?
Logget