Danske Modelbyggere Forum

• Juni 02, 2023, 07:50:25 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Centurion 5/2 dansk 1/35  (Læst 1833 gange)

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
Centurion 5/2 dansk 1/35
« Dato: September 04, 2018, 18:12:58 pm »

Hej igen.
Det er nok kedeligt med alle de spørgsmål fra en amatør på panser.  :o  Men jeg kunne godt bruge jeres formidable viden...!
Jeg har købt AFV’s Centirion 5/2 som jeg vil lave i danske farver. Jeg kan se på nettet de også har kørt i grønne/NATO sorte farver. Er der nogen det ligger inde med skitser med den sorte/grønne camo, og har nogen overblik over om man kan i så fald kan lave den lige ud af boksen?
Hilsner fra Karsten
Logget
When my flying days are over and from this world I´ll pass - remember to bury me upside down - so the world can kiss my ass.

Klaus K. Jakobsen

• Garvet modelbygger
  • Nakskov
    • Ullerslev Lokalbane og modelbyg
Sv: Centurion 5/2 dansk 1/35
« Svar #1 Dato: September 04, 2018, 18:16:40 pm »

Det er cirka sådan  ;D
Logget
Med venlig hilsen

Klaus

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
« Svar #2 Dato: September 05, 2018, 21:40:27 pm »

Hej Klaus

Tak for skitserne, dem kan jeg godt bruge..!
Har du bygget AFV’s Centurion?
Logget
When my flying days are over and from this world I´ll pass - remember to bury me upside down - so the world can kiss my ass.

Klaus K. Jakobsen

• Garvet modelbygger
  • Nakskov
    • Ullerslev Lokalbane og modelbyg
« Svar #3 Dato: September 06, 2018, 07:24:40 am »

Nej, desværre ikke. Er ikke kommet til at bygge panser endnu, er mere til luftrummet  ;)
Logget
Med venlig hilsen

Klaus

keo

• Nyt medlem
  • *
« Svar #4 Dato: September 08, 2018, 23:06:02 pm »

AFV Club har lavet to sæt af Mk5,2 - jeg går ud fra, at det er den der hedder NATO, du har?
I så fald er du på rimelig sikker grund. Der mangler dele til tårnkurven, da vores er lidt forskellige, og så skal du have en plint til tolv-syveren. I 5,2`s periode skifter vi justerhjul til ét, der minder mere om det, der er på Chieftain. Der har dog været Mk5,2`er med det gamle, måske endog én i mønsterbemaling. Det må du lige researche på.
Logget

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
« Svar #5 Dato: September 09, 2018, 00:23:42 am »

Hej keo

Tak for svar. Ja det er AFVs NATO udgave jeg har. Jeg kan se på flere billeder at de blev opgraderet med en eller anden form for sigte som sidder på siden SF kanonen? Kan dette fås som opgraderingssæt?

Hilsner fra Karsten
Logget

Brian Brodersen

• Modelbygger
« Svar #6 Dato: September 09, 2018, 18:21:27 pm »

Hej Karsten

Det sigte der sidder til højre for Kanonen findes i nogle Leopardsæt, så det kun er skærmen du skal lave. Ligeledes kan du få IR projektøren fra Leoparderne, hvis du vælger den udgave.

Brian
Logget

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
« Svar #7 Dato: September 10, 2018, 09:40:32 am »

Hej Brian
Aaaaah okay tusind tak for svar! Og jeg fandt sørme delene i min Meng Leopard 1A3 kasse! Jeg vil gerne bygge en sen version af Centurion kampvognen. Så nu ser det ud til at jeg kan begynde, tak for hjælpen.!
Logget