Danske Modelbyggere Forum

• Juli 03, 2022, 11:30:37 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Leopard 1A5DK  (Læst 970 gange)

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
Leopard 1A5DK
« Dato: September 22, 2018, 15:08:29 pm »

Hejsa
Jeg har kastet mig ud i at bygge en dansk Leopard 1A5DK. Jeg har brugt Italeri´s Leopard 1 som donorkit og har købt Legend Productions conversion kit LF1282. Jeg har også købt Meng´s Leopard 1 A2/A3 med henblik på at vil lave en dansk UN model senere (har købt decals og conversionsæt).
Italeri´s sæt synes jeg bærer præg af et gammel sæt men med lidt sliben og putty går det. Jeg fandt ud af at Legend Prod. conversion kit passer ret fint til Italeri´s kit. Den eneste udfording jeg havde mht. at bruge Legends kit var, at de 2 covers (jeg kender ikke det rigtige navn på dem) på hver side af kanonen, ikke passede. Så derfor måtte jeg slibe på resindelene for at få dem til at passe korrekt til modellen.
Selve arbejdet med at på APU resindelene til at passe på selve modellen er indtil videre gået smertefrit. Jeg har ikke den store erfaring med resin eller PE, men lidt tålmodighed så går det nok. Jeg har også købt Friulmodel´s ATL-141 bælter. Et spændende projekt synes jeg. Jeg skal nok huske at poste billeder igennem forløbet...
Logget
When my flying days are over and from this world I´ll pass - remember to bury me upside down - so the world can kiss my ass.