Danske Modelbyggere Forum

• December 07, 2021, 14:08:43 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Airfix 1/72 A-4B  (Læst 1321 gange)

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
Airfix 1/72 A-4B
« Dato: Marts 03, 2019, 21:14:29 pm »

Jeg stempler også ind her. Emnet er Airfix' A-4B, som jeg bygger ud af æsken i den amerikanske bemaling. Sættet lå ellers langt nede i stakken, men nu er det fremme, og jeg kunne ikke dy mig for en testsamling af de større dele. Det ser lovende ud.

/ J:J
« Senest Redigeret: Marts 03, 2019, 21:16:11 pm af J:J »
Logget

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
Sv: Airfix 1/72 A-4B
« Svar #1 Dato: Marts 05, 2019, 19:25:38 pm »

Kender I det: Man skal bare lige se, om delene passer sammen, og inden man har set sig om, har sættet praktisk talt bygget sig selv... ::) Når sædet er malet og monteret, kommer der “låg” på, og efter maskering af dét plus indsugningerne er modellen klar til malekabinen.
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #2 Dato: Marts 05, 2019, 22:48:48 pm »

Kender og kender...  ::) Men fedt at se dit fremskridt. Har du besluttet dig for skemaet?

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Per M

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
  • Århus
« Svar #3 Dato: Marts 06, 2019, 07:04:46 am »

Jo jeg har hørt om nogen der har prøvet det ;)
Og ja, hvilket skema?
Logget
Per Madsen

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #4 Dato: Marts 06, 2019, 08:32:45 am »

Jeg har ikke lagt mig helt fast på skemaet. Det bliver enten det, sættet leverer decals til, eller den øverste på det her Xtradecal-ark, som jeg lige har bestilt. Jeg tror, det ender med sidstnævnte, både fordi jeg synes, der er mere spræl i det, og fordi Xtradecal laver bedre decals end Airfix  ;).

Og så lige en note til andre, der kunne finde på at bygge det her sæt: Byggevejledningen bytter om på B- og P-versionen, når den anviser de få moderationer, P-versionen kræver.

Logget

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #5 Dato: Marts 09, 2019, 17:52:12 pm »

Et lille fremskridt. Det simple sæde blev “spiffet op” med seler fra rodekassen, nærmere bestemt Eduard-æts til en Phantom i 1/48, så de er lidt overdimensionerede. Men det går endda, synes jeg, og de bliver ikke så synlige, når først cockpittet bliver lukket.
Logget

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #6 Dato: Marts 14, 2019, 18:39:05 pm »

Så langt, så godt. Kontoret er blevet lukket, og et lag sort primer har afsløret nogle samlinger og synke- og slibemærker, som behøver lidt mere opmærksomhed. Det lykkedes mig i øvrigt at knække tankningsstudsen, mens jeg sad og malede, så jeg er spændt på, om det vil lykkes mig at lave en pæn reparation. (Skulle jeg måske have ventet med at montere den? Ja, mon ikke...).

Posten har også leveret mine decals købt hos Hannants. Jeg bestemte mig egentlig for skemaet med rød cirkel omkring og købte arket for at få decals til dét. Men Hannants havde også lige det andet ark på lager, så... ja, så nu har jeg begge og er ikke længere så skråsikker på min oprindelige beslutning ::).

Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #7 Dato: Marts 14, 2019, 20:57:46 pm »

Det evige problem med Skyhawk; at der er så mange fede skemaer. :)

Hvis det lykkes dig at brække tankstudsen af igen, kan du overveje at skifte den ud med et lille metalrør. Det skulle være muligt at finde i den rigtige diameter, og det tidlige (lige) rør er nemt at lave.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #8 Dato: Marts 14, 2019, 21:39:00 pm »

Hvis det lykkes dig at brække tankstudsen af igen, kan du overveje at skifte den ud med et lille metalrør. Det skulle være muligt at finde i den rigtige diameter, og det tidlige (lige) rør er nemt at lave.
Tanken havde faktisk allerede strejfet mig, og jeg har skam allerede fundet et rør med den rette diameter ;D.

Vh
Jacob
Logget