Danske Modelbyggere Forum

• December 07, 2021, 12:48:15 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Academy Minicraft 1:48 TA-4F Skyhawk (1658)  (Læst 795 gange)

SørenBT

• Modelbygger
  • Aalborg - Nordjylland
Academy Minicraft 1:48 TA-4F Skyhawk (1658)
« Dato: Marts 24, 2019, 03:59:51 am »

Hej!

Mit andet bidrag til kampagnen er denne tosædede Skyhawk, som jeg har haft liggende på hylden i lang tid.

Det er et sæt af ældre dato fra 1987. På ydersiden er sættet meget fint detaljeret, og pasformen er uden problemer. Desværre er cockpittet, hjulbrøndene og motoren ikke noget, at råbe hurra for. Ligeledes er tilbehøret i form af brændstoftank og bevæbning heller ikke noget, at skrive hjem om.

Jeg har besluttet mig for ikke igen, at blive ramt af en styg omgang AMS. Derfor bliver det i en flyvende udgave med en akrylstang i rumpetten.  :D

Jeg har bestilt fotoæts til cockpittet samt resinsæder og piloter.

Logget
Mvh
SørenBT

Bjarne

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
Sv: Academy Minicraft 1:48 TA-4F Skyhawk (1658)
« Svar #1 Dato: Marts 24, 2019, 19:13:53 pm »

Blot for at føje til listen;

Kroppen er notorisk ukorrekt
Vingerne er ALT for tykke og mangler slats
Canopy er alt for fladt

Jeg skal ikke pille byggelysten fra dig, men ingen aftermarket stumper kan redde dette sæt, hvis du ønsker at bygge noget, der blot minder lidt om en Skyhawk. Jeg byggede selv sættet som min første 1/48 Skyhawk, men det falder helt igennem, når det placeres ved siden af en Hasegawa TA-4J.

Bare til info. :-
Logget

SørenBT

• Modelbygger
  • Aalborg - Nordjylland
Sv: Academy Minicraft 1:48 TA-4F Skyhawk (1658)
« Svar #2 Dato: Marts 24, 2019, 20:49:02 pm »

Hej Bjarne!

Tak for feedback. Det er taget ad notam.

En Hasegawa bliver den aldrig, men den var billig da jeg fandt den på et loppemarked. Jeg fik vist pruttet prisen ned til 25 kroner så vidt jeg husker.  8)

Byggelysten kan kun jeg selv ødelægge. Der skal nok blive en flyvemaskine ud af den på et tidspunkt.

Nu har jeg i hvert fald fået lyst til, at bygge en Hasegawa på et senere tidspunkt.  :)
Logget
Mvh
SørenBT