Danske Modelbyggere Forum

• Marts 09, 2021, 10:33:20 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Barkmann Panther  (Læst 756 gange)

Makrel

• DMB-Udstiller
  • Modelbygger
  • *
  • Henrik N. Knudsen
Barkmann Panther
« Dato: April 01, 2019, 18:01:38 pm »

Et lille spørgsmål til panser folket.  Ernst Barkmann´s Panther D nummer 401.
Skal den have zimmerit og skal den have 3 antenner, som en kommendør vogn eller kun 1 som en normal ausf D

Henrik
Logget
Life is short!  Break the rules!  Forgive quickly!  Kiss slowly!  Love truly, Laugh uncontrollably.  
And never regret anything that made you smile.

Bjørn

• Bygger som en pro
  • Kgs. Lyngby
Sv: Barkmann Panther
« Svar #1 Dato: April 01, 2019, 18:24:16 pm »

Så vidt jeg kan se, er det en sen Ausführung D og så skal den have Zimmerit. Om den havde fuld antennebestykning som en Befehlspanther, kan du måske se blandt de fotos der er lagt op her:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1964854040436385.1073742089.1763727460549045&type=3

Hilsen Bjørn
Logget
Intet hjem uden en Sturmgeschütz.

Makrel

• DMB-Udstiller
  • Modelbygger
  • *
  • Henrik N. Knudsen
« Svar #2 Dato: April 01, 2019, 18:30:28 pm »

Fine billeder. Men 1 eller 2 forlygter. Havde han flere "401" Panthere ?
Zimmerit ligner noget lavet lokalt og antenne ligner en normal 1 stk udgave eller ser jeg forkert
Logget
Life is short!  Break the rules!  Forgive quickly!  Kiss slowly!  Love truly, Laugh uncontrollably.  

Bjørn

• Bygger som en pro
  • Kgs. Lyngby
« Svar #3 Dato: April 01, 2019, 21:20:18 pm »

Ser man på kommandørkuplen, har den mg-ring. Det fik de omkring 1. august 1943. Måneden forinden var den højre Boschlygte blevet strøget. Måneden efter fik de Zimmerit. Det grove på sideskørterne er nok ikke Zimmerit, men simpelt mudder.
Jeg interesserer mig ikke for SS, så der er nok nogle forhold som kan være afvigende fra hæren. Noget tyder dog på, at han havde flere forskellige typer med samme nummer. Jeg kan se 401 både med og uden højre lygte og Zimmerit.
Det smarteste er vel nok, simpelthen at finde det køretøj du bedst kan lide, og så bygge netop det.

Hilsen Bjørn
Logget
Intet hjem uden en Sturmgeschütz.

Johnsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #4 Dato: April 01, 2019, 21:57:56 pm »

Vær opmærksom på, at hvis du ønsker at lave Barkmans Panther fra det berømte "Barkman's corner" fra Normandiet, så havde denne vogn nr. 424. Er dog ikke bekendt med Panther typen af denne vogn, desværre.
Mvh Jacob
Logget

Makrel

• DMB-Udstiller
  • Modelbygger
  • *
  • Henrik N. Knudsen
« Svar #5 Dato: April 01, 2019, 22:42:28 pm »

Jeg skyder mig ind på en af udgaverne , tak for info Bjørn og de fine billeder.  Barkmann's corner I Normandiet var en ausf. A og rigtigt med nummeret 424.
Logget