Kampagner og konkurrencer > F-16 kampagne 2019

Kinetic F-16D Advanced Viper

(1/3) > >>

Per M:
Kinrtic har et lidt blakket ry, hvilket jeg indtil videre godt kan skrive under på.
Det er ikke paskram som visse andre firmaers byggesæt. Men efter at have fulgt og set Søren Rigtigs Israeler F-16 fra samme producent er der ikke rigtigt nogen undskyldninger for ikke at prøve.
Indtil videre er cockpit, hovedhjulsbrønde monteret og efter en del dryfitting er over og underkrop limet sammen.
Det tog noget tid men ender alligevel med at passe overraskende godt sammen.

SørenBT:
Hej Per!

Jeg har selv haft den blandede fornøjelse, at bakse med en F-16 fra Kinetic. Resultatet er jeg ikke stolt af, men det var en meget lærerig oplevelse. Oven i købet har jeg sidenhen købt en ny fra samme firma, men den ligger endnu og samler støv i reolen.

Har du tænkt dig at bruge fotoæts eller resindele til din model?

På billedet ser det ud som, at du har samlet luftindsugningen med plaststrimler. Har du gjort det eller ser jeg syner?

Per M:
Indsugningen har jeg bare lime sammen. Men at få den synlige samling inde i indsugningen lavet pænt kan være en udfordring.
Jeg har prøvet at hælde en streg hvid lim ned langs samlingen i begge sider og det ser ud til at virke efter hensigten med at udjævne linjen.

Per M:
Det går langsomt fremad med den her. Kinetic har ikke formået at lave et sæt der råber “byg mig”.. så fremskridtene er små.
Haleror, ryggen og indsugningen er monteret.

Per M:
Endelig så langt at der skal males.
Sort base. Prøver en lidt anden tilgang til preshading end black basing som jeg har lavet de sidste 6-8 modeller med.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version