Det har ikke været nogen specielt produktiv uge, men lidt er der dog sket:
Jeg har fået lavet vinduer (= “Evergreen” 1,5 x 2,5 mm lister, samt glasklar plade. Desuden sort og gulligt papir) til tømmerhandlen, og desuden nogle af de bjælker, der altid sidder på siden af kajer, så skibene ikke gnubber sig op af sten, men kun mod træ.
Disse bjælker (de har sikkert et særligt navn, som jeg dog ikke kender) er lavet af samme materiale som kajen. De er skåret i passende mål, limet sammen vha PVA-lim og tandstikkere, og så er der ridset/kradset slid og andet i overfladen. Slutteligt er de malet med Vallejo (71.041) “Armor Brown“ og (71.020) “Green Brown“, og har til sidst fået en gang wash (76.512) “Dark Green”.
Da ca. halvdelen af bjælkerne vil være under “vand”, når dioramaet er færdigt, tænker jeg at den del der er over vandet skal være lidt mørkere (= have en wash mere i en mørkere kulør). Samtidigt forestiller jeg mig, at den del der er under vandet, skal være mere grøn. Og ud over wash, skal undervands-delen nok have noget “Slimy Grime” eller tilsvarende, for at simulere alger og tang.
Nederste foto; prøveopsætning.