Danske Modelbyggere Forum

• Maj 31, 2020, 08:24:52 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: M270 Bunker Diorama Skala 1:72  (Læst 931 gange)

Modelstuff

• Nyt medlem
  • *
M270 Bunker Diorama Skala 1:72
« Dato: Februar 16, 2020, 17:45:48 pm »

Hejsa.. efter en pause i diorama bygning på små 25 år har jeg nu genfundet glæden ved at sidde og nørde

Opbygget af 2 lag flamingoplade på 3mm MDF base.. bunkeren lagt ned på lag 1 og andet lag tilpasset og spartlet til...

herefter er der lavet flock og kratere.. og Havet er Epoxy Resin. hurtig hærdende med et par dråber Vallejo air farve i

er der nogen spørgsmål til materialer og hvor de er købt så skriv bare..

Billeder fra hele byggeprocessen her https://modelstuff.dk/bunker-diorama-172/
Logget

klaus post

• Modelbygger
Sv: M270 Bunker Diorama Skala 1:72
« Svar #1 Dato: Februar 17, 2020, 16:10:59 pm »

Det ser godt ud
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #2 Dato: Februar 17, 2020, 17:49:17 pm »

Et lille tip: sten - uanset størrelse og den skala der bygges i - skal altid integreres som om de er en del af omgivelserne. Dvs. noget af  deres masse skal være forsænket et stykke ned i sand, jord, mudder, etc. Og ikke bare lægges ovenpå jorden som du har gjort det. Prøv at gå en tur ud i naturen og studer den nøje. 
Logget

SteenB

• Bygger som en pro
« Svar #3 Dato: Februar 17, 2020, 18:44:14 pm »

Hej “Modelstuff”

Det ser rigtigt godt! Fortsæt endelig det gode arbejde. :) Og jeg kender rigtig godt det du beskriver, mht at genfinde glæden ved at bygge efter en laaaaaaaaang pause. ;)

Niels/Runcare; kunne du ikke prøve at vise nogle af de modeller/dioramaer du har lavet, så vi alle kan se mere præcist hvad det er du hentyder til i forhold til stenenes placering?

Mvh
Steen
Logget
Færdige:
Vought "Kingfisher" 1:48-Dio.
DH Dragon Rapide 1:48
Hawker Typhoon 1:48
Igang:
Lockheed P-38 Lightning 1:48
RSO/Dansk Vestkyst 1944 1:35-Dio.
Britisk inspektion af tysk mini-ubåd 1:35-Dio.
Kommende:
Citroen "Hold-up" i Paris 1944 1:35-Dio.
Renault UE + Bren Carrier "Last stand at Dunkirk 1940" 1:35-Dio.
Airspeed Horsa 1:35. "Pegasus bridge". Måske dio.
"Omaha Beach, Dog Green Sector" 1:35-Dio.
"Glacier Girl" - nødlandet i Grønland 1:48-Dio.
T-33 "Over Bay of Pigs" 1:48.
+ meget mere!

Modelstuff

• Nyt medlem
  • *
« Svar #4 Dato: Februar 17, 2020, 23:28:04 pm »

Det er somsagt første diorama i 25 år.. og ja de små sten ligger næsten ovenpå græsset.. men tager det i mente til næste projekt
Logget

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #5 Dato: Februar 22, 2020, 15:08:10 pm »

Steen B: Jeg refererer bare til hvad der er blevet beskrevet i mange bøger/hæfter vedr. dioramaopbygning. Selv Heller beskrev det med skitsetegninger i deres Samur og Koufra dioramasæt med franske soldater, for dem som ville gøre noget mere ud tingene. Jeg har desværre ikke selv kastet mig over dioramaer, pga. pladsmangel. Men da jeg har arbejdet udendørs i snart 40 år, lærer man at lægge mærke til mange detaljer i naturen.

Modelstuff har uden tvivl fingeren på pulsen og er udmærket klar over hvad jeg mener. Hans næste projekt skal bare lige have et lag spartelmasse/pollyfila, så sten, trærødder m.m. har noget at sætte sig i ;)

Men det med at sætte tiden i stå (granaten), troede jeg kun skete i Marvel Univers ??? ;D
Logget

Casper Dahm

• Garvet modelbygger
« Svar #6 Dato: Februar 22, 2020, 17:35:59 pm »

Hej med jer.

Jeg aner intet om dioramaer, men er fuld af beundring over hvad i kan frembringe, blot vil jeg fremføre at jeg til fulde forstår Niels med hensyn til sten i naturen, ingen sten ligger ovenpå, men er nærmest sunket ned i jorden, så en tredje del eller halvdelen er sunket ned, prøv at forestille jer at i laver en lind blanding af gips eller what ever og lader en sten ligge på overfladen, den vil så synke ned, ligesom naturens rasen vil gøre med sten i naturen.
Sådan forstår jeg Niels.

/Casper
Logget
Igangværende projekter
Airfix SE-210 Caravelle 1:144
Skyline Models Boeing 737 1:144
Nitto Kagaku DC-10 1:100
Heller BAC Aerospatiale Concorde 1:72

runcare

• Bygger som en pro
« Svar #7 Dato: Februar 28, 2020, 16:20:51 pm »

Du har forstået det ganske rigtigt, Casper. Stens massefylde er tungere end blades. Skal det modsatte forekomme, kræver det vægtløshed som på månen ;D
Logget