Danske Modelbyggere Forum

• April 09, 2020, 06:43:11 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Italeri 1/72 F-100F  (Læst 99 gange)

Allan

• Nyt medlem
  • *
Italeri 1/72 F-100F
« Dato: Februar 16, 2020, 20:36:20 pm »

Jeg blev inspireret af GT-874. Jeg ved ikke om man ligefrem kan kalde det en flyvemaskine mere, men der er i hvert fald mulighed for noget interessant weathering.

Jeg valgte at starte med Italeri's F-100F. Ved ikke om det er helt korrekt - de danske Super Sabres blev åbenbart ændret en del igennem deres levetid - men lige meget. Formålet er ikke at få alle nitterne korrekt, men derimod at få leget lidt med farvenuancer og slitage.

Desværre er sættet ikke specielt godt. Ja, jeg vil endda kalde det direkte ringe. Men hvad kan man forvente med et billigt 1/72 sæt? Der er ikke mange detaljer i cockpittet, delene passer dårligt sammen, og den kan ikke umiddelbart bygges med hjulene oppe. Ikke at det betyder noget - man kan ikke se bunden alligevel...
Logget

Per M

• Moderator
  • Bygger som en pro
  • Århus
Sv: Italeri 1/72 F-100F
« Svar #1 Dato: Februar 16, 2020, 23:33:04 pm »

Det er en ret spændende og endnu en ny tilgang til emnet. Fedt!
Logget
Per M

Allan

• Nyt medlem
  • *
Sv: Italeri 1/72 F-100F
« Svar #2 Dato: Marts 26, 2020, 20:48:55 pm »

Efter en mindre pause for at gøre et andet projekt færdig er jeg nu vendt tilbage til min Super Sabre.

Der er egentlig ikke så meget at sige endnu. Cockpittet er malet og kroppen er samlet. Nu skal der så fyldes revner og slibes kanter så det forhåbentlig ender med at se bare nogenlunde ud. Oh well... Hvad kan man forvente af et billigt Italeri sæt?
Logget