Nå, Back to business: Jagdpanzeren har fået en gang grå primer/grunder fra Vallejo (74.601), og gummibelægningerne på de 16 vejhjul har fået en gang farve; Vallejo “Black Grey” (70.862).
Jeg har desuden kigget lidt på den medfølgende figur af vognkommandøren, som jeg tænker at jeg vil anvende (for jeg kender mig selv godt nok til at vide, at jeg givetvis ender med at placere Jagdpanzeren i en lille vignette, hvor den i skjul venter på at give Firefly-en en varm velkomst!

)
Jeg vil male ham - hvilket skulle være historisk korrekt - iført uniform M44 “Erbsenmuster”/“Dot Pea”. I første omgang grundede jeg ham med Vallejo “Wood” (71.077), og efterfølgende en wash med Citadel “Agrax Earthshade”. Jeg blev dog ret hurtig enig med mig selv om, at det var et galt spor af følge, bl.a. fordi farven var langt mere gullig end den ellers så ud til at være.

Han blev derfor renset af så godt det kunne lade sig gøre, og jeg har netop giver ham en ny grundfarve, som jeg mener matcher originalen noget bedre, nemlig Vallejo “Cam. Brown” (71.117).
NB: Da jeg kan forstå, ved at hoppe lidt rundt på nettet, at der er mange “skoler” i forhold til hvordan M44 skal males, vil jeg skynde mig at pointere, at for mine fotos gælder, at farverne desværre ikke fremstår helt som de gør i virkeligheden.