Danske Modelbyggere Forum

• Juli 13, 2020, 23:26:13 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: ACCEPTERET: 1/32 Tamiya P-51D mod 1/32 Revell Me262  (Læst 717 gange)

Allan

• Lettere øvet
  • **
Sv: ACCEPTERET: 1/32 Tamiya P-51D mod 1/32 Revell Me262
« Svar #15 Dato: April 01, 2020, 22:34:25 pm »

Er fristet da motoren er mega lækker, men jeg synes at det meste af dette fly's personlighed ligger i nose-art'en så nok ikke. Der er nogle magneter med og lugerne er ultra tynde så det skulle kunne lade sig gøre at have dem så de kan tages af og på... vi får at se

Det bliver jo spændende at se.  :D

Jeg må indrømme, at den største grund til at jeg kom så langt med min flyver i aften er, at jeg ikke bekymre mig over alle de dele der ikke kan ses når den er med hjulene oppe. Det gør det noget hurtigere når man ikke skal arbejde med alle de små detaljer.
Logget

Thomas Lund

• Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #16 Dato: April 03, 2020, 09:56:21 am »

Ok, har fået lavet lidt på cockpittet, dog venter jeg på stofbælter fra HGW...

En god slat er blevet malet interior green

Cockpit gulvet er malet i træfarve og der er lagt et trædecal på, men min grundfarve var vist lidt for mørk så det er ikke let at se. Senere skal det males sort og sliddet skal afsløre trægulvet under

Instrument panelet er malet sort og drybrushet, instrument kanterne er trukket op med noget mørk grå så de fremstår men ikke for meget. Tamiya har den idiotiske ide at man sætter en klardel i bagfra som så laver instrumenterne - det er sådan set ok - men det idiotiske er at man så skal sætte et instrument decal på bagsiden. Det får det til at være næsten umuligt at se instrumenterne da de er meget langt inde. Jeg sleb klardelens instrumenter et stykke ned, malede det hvidt og satte decals på forsiden. Når det så er monteret vil jeg putte Micro Crystal Clear i for at lave instument glasset. Til sidst vil jeg tilføje Barracuda Cals 'placards' dvs alle de små tekster der står rundt omkring

Logget

Allan

• Lettere øvet
  • **
« Svar #17 Dato: April 11, 2020, 15:15:01 pm »

Det går langsomt fremad. Meeeeget langsomt...

Jeg har lagt lidt bly i næsen for at give bedre balance når den kommer op på sin pind. Og så har jeg forsøgt, at lukke næsen. Men stort tryk på "forsøgt". :(

Jeg mistænker, at jeg ikke fik det forreste skot sat helt præcis da jeg limende det fast, for jeg har simpelthen ikke kunne få panelerne til at passe sammen. Og hver gang jeg forsøger at tvinge en af dem på plads knækker de andre fri fra skottet. Det har været et pokkers arbejde, men nu prøver jeg at sætte panelerne på, en ad gangen. Godt med lim og masser af tape, så ender det forhåbentlig med at hænge sammen. Håber jeg... Men det kommer vist til at kræve en hel del putty og sandpapir at få det her til at se fornuftigt ud.  :'(

Et lille lyspunkt er, at piloten endelig er dukket op. Så nu kan jeg komme videre med cockpittet.
Logget

Thomas Lund

• Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #18 Dato: Maj 12, 2020, 15:03:39 pm »

Hvis du alligevel lukker næsen så kan du jo bare trimme spanterne indeni så de ikke generer panelerne der skal udenpå...

Jeg selv er gået lidt i stå på grund af noget 1:1 hus modellering...
Logget

Allan

• Lettere øvet
  • **
« Svar #19 Dato: Maj 12, 2020, 16:08:26 pm »

Hvis du alligevel lukker næsen så kan du jo bare trimme spanterne indeni så de ikke generer panelerne der skal udenpå...

Jeg selv er gået lidt i stå på grund af noget 1:1 hus modellering...

Det er noget i den retning jeg har prøvet. Hug en hæl og klip en tå... Fyld op med en masse putty og håb det hele ender med at passe sammen.  ;D

Lige nu er jeg ved at slibe snuden så alle paneler kommer til at passe sammen. Og jeg  har forstærket bagenden ved at lime små plastikstumper ind i den. Hver gang jeg rykkede for meget i fronten gik bagenden op i limningen.  :'(

Så det er lidt op og ned... Og jeg må indrømme, at jeg har taget nogle pauser på det sidste for ikke at køre helt sur i det.
Logget

Thomas Lund

• Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #20 Dato: Juni 09, 2020, 13:36:38 pm »

Nå... langt om længe fik jeg fikset det instrument panel... Jeg havde kommet Kristal Klear i for at lave linser i instrumenterne. Men det var en lille smule for gummi agtigt så jeg fortyndede med akryl thinner... big mistake for det var ikke længere klart bagefter. Så af med det hele, nye instrument decals bestilles, vente på dem, montere og så en ny omgang Klear (fra en ny flaske). Og så endelig klar til at lukke kroppen

og jeg vakler i øvrigt stadig om identiteten af denne mustang
Logget