Tak Stormer

Ud over at den er cool, så er den også lidt speciel, og nogen påstår, at det ikke en gang er en kampvogn, når den ikke har noget tårn! Den diskussion har jeg aldrig helt forstået, da den skal det samme som dem med tårn - nemlig nedkæmpe fjendtlig panser og støtte infanteriet.
Nå, men der er faktisk også sket lidt i det gode vejr i dag, da jeg er startet op med malingen.
Vognen har fået en gang grå primer. Det er sjældent, at jeg gør det, men netop på denne her model valgte jeg at gøre det. Det gav faktisk lidt til vognen, og det gav mig en følelse af, at jeg måske kan få noget godt ud af den.
Her er et par billeder:

Dernæst selve malingen af vognen. KaJaPaén har været en tre bemalinger 1. brun og grøn, 2. helfarvet grøn (se nedenfor) og endelig 3. den klassiske NATO-camouflage. Desuden har de også malet dem i vintercamouflage, hvor den hvide farve blev malet meget groft med brede pensler - det ville jeg aldrig kunne gengive på en model.
Jeg har valgt nr. 2 mulighed. Her havde jeg lidt hovedbrud, da der ikke var en klar konvertering fra Revell nr. 42 (oliven gul mat) til Tamiya, der er mit foretrukne mærke. Efter læsning af diverse byggelogs, så faldt jeg dog over en, der skrev, at jeg blot kunne bruge Tamiya XF-51 Khaki drab, og ganske ukritisk brugte jeg så den, og jeg tænker, at den er inden for tolerancen:):

Næste skridt bliver så klar lak, decals osv...
VH - Thomas