Danske Modelbyggere Forum

• Juni 03, 2020, 01:01:15 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Mit nye projekt RDAF F-104, R-846 i 1/32  (Læst 916 gange)

Robin Matcham

• Garvet modelbygger
Sv: Mit nye projekt RDAF F-104, R-846 i 1/32
« Svar #15 Dato: Maj 18, 2020, 18:05:01 pm »

Hejsa Karsten,

Fint projekt du har gang i! Tænker den har sig en pæn størrelse! Glæder mig til at se det endelige resultat!

God aften, og god byggelyst!

/Robin (Ham med Zvezda 767'eren ;) )
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #16 Dato: Maj 19, 2020, 17:44:14 pm »

Det ser godt ud. Jeg er dog ikke helt enig med dig i, at der ikke er silvering. Prøv at kigge på kanten af rondellen. Hvis du ikke kan redde det med andet, kan et hurtigt svirp af Tamiya Extra Thin (ja, limen) som regel hjælpe.

Husk i øvrigt at male intake cone og forkant matsort. :)

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
« Svar #17 Dato: Maj 19, 2020, 17:57:19 pm »

Hej Jens
Ja der er en lille bitte smule på nogle af dem. Jeg plejer at rette først til allersidst.
Mht. cones bliver de malet til allersidst da de er helt matsorte/grålige, så dem venter jeg med  :)
Logget
When my flying days are over and from this world I´ll pass - remember to bury me upside down - so the world can kiss my ass.

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
« Svar #18 Dato: Maj 19, 2020, 18:04:17 pm »

Hej Søren, Ole og Robin

Tak for ordene. Det skrider lidt fremad nu. Der er pænt mange stencils. Jeg fandt forresten ud af at de bedste decals jeg har brugt indtil nu er sættets egne, trykt hos Cartograf. De er super flotte og lægger sig pænt.

Jeg har måtte bestille et ekstra sæt hos Stoppel. Jeg kom faktisk til at ødelægge begge stencils med gule rammer.

Rigtig god aften derude  :)

Logget
When my flying days are over and from this world I´ll pass - remember to bury me upside down - so the world can kiss my ass.

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #19 Dato: Maj 21, 2020, 14:03:10 pm »

Hej Karsten

Hvad bruger du i kaffen? Jeg mener: med den fart, du har på... ;D. Det ser virkelig godt ud! Du er meget tro mod forbilledet mht. farvevalg, og så føjer du liv til modellen med de sænkede rorflader og piloten, der kigger lidt til siden. Det er også stærkt, at du har husket projektøren bag piloten og holderen til logbøger ved siden af sædet. Jeg tror, at især projektøren er en detalje, som mange, der bygger en dansk Starfighter, overser. Keep up the good work!

/ J:J
Logget

Ostermann

• Lettere øvet
  • **
« Svar #20 Dato: Maj 24, 2020, 20:01:05 pm »

Hej JJ

Tak for ordene  :)

Ja det går lidt stærkt men jeg har også godt med tid...  ja farven betyder en del for mig at komme tæt på som muligt.
Jeg glæder mig nu også til at se du kommer videre med din 104. Det ser virkelig godt ud og du fik også sat skub i mit eget projekt JJ..!! Rigtig god aften  :)
Logget