Danske Modelbyggere Forum

• August 07, 2020, 14:35:59 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Millennium Falcon - Revell - 1:241  (Læst 352 gange)

Larsen

• Nyt medlem
  • *
Millennium Falcon - Revell - 1:241
« Dato: Juli 10, 2020, 22:23:23 pm »

Hejsa

Jeg har fornyligt købt denne, velvidende at den hverken er særlig stor eller særlig præcis. Tanken var at knægten og jeg kunne bygge den sammen her i sommerferien... men det gad han ikke ::)

Meeen... Så kan man da have det lidt sjovt med den. Som så mange andre udgaver af Falken, er denne for høj i siderne og krumningen af "burgeren" er for lille. Om jeg kan gøre noget ved krumningen, ved jeg ikke endnu, men højden på siderne kan jeg da gøre noget ved. Hun er faktisk ret buttet i "virkeligheden" ???

Jeg ved ikke om jeg kommer til at genbruge siderne fra sættet, eller om jeg bruger noget nyt styren, men det er så lille et mellemrum at det nok er det nemmeste. Jeg er også begyndt at gøre "pladerne" tyndere.

Om dette gælder for verdens mindste customazation af Falken, ved jeg ikke... Men jeg skal love for at jeg kan mærke at mine øjne ikke er hvad de har været :o Jeg har dog set en enkelt der har smidt lys i, men det aner jeg intet om, så det springer jeg over.

PS jeg fandt Bandais MF i Danmark på en side sidst dag, men den kostede kr. 3.495,-  Det er for meget >:(

Jeg har i øvrigt den gamle ERTL liggende, den er endnu mindre præcis, men den kunne nok også blive et sjovt projekt.
« Senest Redigeret: Juli 10, 2020, 22:30:19 pm af Larsen »
Logget

Jan Klarbæk

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
    • Armorama - også alt andet
Sv: Millennium Falcon - Revell - 1:241
« Svar #1 Dato: Juli 11, 2020, 10:12:19 am »

Spændende - Bandai laver også den i forsk. versioner i 1.144 - de er noget mere økonomisk overkommelige end deres "Perfect grade"
Logget
"Jamen, så byg da!"

På et eller andet tidspunkt i mit liv flytter jeg til et sted hvor vejret måles i grader og ikke i mm. ...

Larsen

• Nyt medlem
  • *
Sv: Millennium Falcon - Revell - 1:241
« Svar #2 Dato: Juli 14, 2020, 22:17:10 pm »

Hej Jan

Det ved jeg godt, den er dog stadig relativ dyr. I lyset af at jeg var holdt op med at bygge har jeg ikke holdt øje med sættet. Men det kan da godt være jeg skal gøre noget ved det. Man kan da ikke have nok eksemplarer af Falken ::)

Her er hvor hun er nu. Jeg har valgt at bruge de medfølgende sider, der er forbavsende mange fine detaljer.  Det sådan lidt trail and error. Og hvis proportionerne skal holde, skal tykkelse på toppen og  bunden være omkring 0,5 mm. Der er ikke meget materiale tilbage.

Siderne på "mandibles" er 2.1 mm.
Logget