Verlinden bliver jo nok noget svært for dig at finde frem til - bortset fra private samlinger - da han stoppede hele sin produktion for et par år siden og skrottede alle sine forme. Det samme gælder måske for Custom Dioramics, hvis figurer heller ikke laves længere (jeg mener de lavede nogle moderne kamerafolk?).
Det bedste vil nok være Preiser fra Tyskland, de laver en masse civile figurer, desværre ikke ret mange nutidige i 1:35, derimod nogle i 1:32. Men igen; de er ikke nødvendigvis tilstrækkeligt præcise i deres skala. Jeg har nogle sådanne, hvor damerne er omkring 1:35, mens nogle af herrerne er mere 1:30!
Hvis deres Adam sæt med nøgne mænd, ikke allerede er smuttet fra Bjørn's Kramkiste, så er det nok det bedste jeg kan anbefale. Her skal du jo så bygge deres beklædning op med puttymasse, lag for lag, og det er en kunstart i sig selv. Der findes dog en hel del litteratur om det emne i bogform, f.eks. har AK Interaktive lige udgivet en yderligere i rækken, som jeg selv har bestilt og er spændt på at studere nærmere. Endelig flyder nettet sikkert over med "how to do it" videoer. Tjek op på Youtube.
Jeg har selv tjekket lidt på nettet. Og, nej - der er ikke rigtigt noget brugbart, bortset fra den kameramand fra Plus som du selv nævner (hvis kamera dog også kan fåes separat i deres Easy Line serie: EL063). Men det er jo en gammel kameramodel, som nok IRL blev udfaset i løbet af 1950'erne.
Valgte du derimod en større skala, f.eks. 1/10 eller 1/12, er jeg sikker på muligheden er langt større. For det er b.la. dukkehusskala, hvor næsten alt er bygget op på nutiden. Alternativt kan du måske finde noget tilbehør indenfor legetøj - men så går skalaen mere den anden vej (1/43 -1/45)