Danske Modelbyggere Forum

• September 22, 2020, 19:21:16 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Life Miniatures 1/10 tysk panserofficer  (Læst 860 gange)

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
Life Miniatures 1/10 tysk panserofficer
« Dato: Juli 31, 2020, 22:57:20 pm »

Figuren her består kun af to dele, hovedet og overkroppen, og er ifølge Life Miniatures for begyndere. Sværhedsgraden handler bare ikke kun om antal dele, men også hvordan man griber malearbejdet an, og her udfordrede jeg mig selv med splinter-camouflagen. Særligt det tredje billede afslører, at der er plads til forbedring, da de tynde, mørkegrønne striber (som måske skal forestille regn(?)) for det første ikke er tynde nok, for det andet er uens i tykkelsen og for det tredje er for få. Hvordan jeg ellers er sluppet af sted med figuren, er det lige så meget op til andre end mig at afgøre.

Det hele er malet med akrylfarver fra Scale75, Vallejo, AK Interactive og Ammo by Mig. Billederne er taget med en iPhone 5 og et simpelt lys-setup, som jeg fandt en guide til på planetFigure: https://www.planetfigure.com/pages/Photographing-miniatures-and-figures/.

/ J:J
Logget

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
Sv: Life Miniatures 1/10 tysk panserofficer
« Svar #1 Dato: August 02, 2020, 09:31:38 am »

JJ det er som sædvanligt superlækkert arbejde!

Men (og der er jo altid et men i denne hobby), jeg synes måske også at han Har fået lidt rigeligt “glød” og kys mig straks læber? Måske det er anderledes IRL??
Logget
Sturmer

SteenB

• Bygger som en pro
  • Ældgammel og så alligevel “ny” modelbygger
« Svar #2 Dato: August 02, 2020, 10:16:55 am »

Jo jo - men som Løjtnant Gruber siger i “‘Allo - allo”; “Der var så trist og ensomt på østfronten.....” - så måske derfor?!? ;) ::) 8)
« Senest Redigeret: August 02, 2020, 10:27:01 am af SteenB »
Logget
Færdige:
Vought Kingfisher 1:48-Dio
DH Dragon Rapide 1:48
Hawker Typhoon 1:48
Jagdpanzer/Hinterhalt beim Arnhem 1:35 dio
Igang:
Lockheed P-38 Lightning 1:48
RSO/Dansk Vestkyst -44 1:35-Dio
Molch mini-ubåd Århus -45 1:35-Dio
2 x T-33A
Kommende:
Citroen "Hold-up" i Paris -44 1:35-Dio
Renault UE + Bren Carrier "Last stand at Dunkirk -40" 1:35-Dio
Airspeed Horsa 1:35. "Pegasus bridge". Måske dio
"Omaha Beach, Dog Green Sector" 1:35-Dio
"Glacier Girl", 1:48-Dio
+ meget mere!

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #3 Dato: August 03, 2020, 12:07:11 pm »

Men (og der er jo altid et men i denne hobby), jeg synes måske også at han Har fået lidt rigeligt “glød” og kys mig straks læber? Måske det er anderledes IRL??
Først og fremmest mange tak! Gløden er noget anderledes og mere afdæmpet IRL, men det er læberne (desværre) ikke. Generelt skal overlæben gerne være mørkere end underlæben, som i det her tilfælde gerne skulle have været henad en matrosa. Det er jeg lykkedes med tidligere, og jeg har også forsøgt det her, men det var bare, som om farverne ikke ville, som jeg ville. Til sidst blev jeg nervøs for at gøre ondt værre og stoppede derfor, mens legen var god. Oven på din besked her kan det dog godt være, at jeg gør et forsøg mere, inden jeg præsenterer figuren til Aros. Jeg vil så nødig have, at nogle af beskuerne farer hen og kysser den ;D.

Jo jo - men som Løjtnant Gruber siger i “‘Allo - allo”; “Der var så trist og ensomt på østfronten.....” - så måske derfor?!? ;) ::) 8)
;D ;D ;D

Vh
Jacob
Logget

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
« Svar #4 Dato: August 03, 2020, 22:23:04 pm »

Se hvad Stormer har fået mig til... ::). Men det var en klar forbedring, så tak ;D.

/ J:J
Logget

Stormer

• Bygger som en pro
  • Seeland
« Svar #5 Dato: August 04, 2020, 13:03:15 pm »

Nej så var det alligevel bedre før!
Nej pis!!! Det er meget bedre! Glad for at kritikken blev til noget konstruktivt😄
Logget
Sturmer