Danske Modelbyggere Forum

• Oktober 21, 2020, 12:05:42 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: 15cm s.IG.33/2 (Sf) auf Jagdpanzer 38(t) Hetzer. ADVARSEL!!  (Læst 215 gange)

Bjørn

• Bygger som en pro
  • Kgs. Lyngby
15cm s.IG.33/2 (Sf) auf Jagdpanzer 38(t) Hetzer. ADVARSEL!!
« Dato: August 12, 2020, 17:02:43 pm »

15cm s.IG.33/2 (Sf) auf Jagdpanzer 38(t) Hetzer sæt nr. 6489 fra Dragon.

Skulle nogen være i besiddelse af ovenstående sæt, så begynd ikke på at bygge det. Det er et typisk Dragon sæt, som på trods af en lang række fotos, er så langt fra virkeligheden, at det må skyldes dumhed eller grådighed.  >:(
Nogle af de graverende fejl ligger i afskæring af frontpanseret. Skæringen er angivet forkert og med andre vinkler. Det med vinklerne kræver en ny del. Jeg havde limet det fast inden jeg opdagede det, så det må jeg acceptere.
Jeg skal nok kommentere yderligere, efterhånden som jeg kommer igennem sættet, men havde jeg vidst hvordan det var, ville jeg aldrig have købt det, trods at det var på tilbud.

Jeg lægger dette ud, for at undgå, at nogen siger: "Hvorfor sagde du ikke det noget før?"

Hilsen Bjørn
« Senest Redigeret: August 12, 2020, 19:46:01 pm af Bjørn »
Logget
Intet hjem uden en Sturmgeschütz.

Bjørn

• Bygger som en pro
  • Kgs. Lyngby
Sv: 15cm s.IG.33/2 (Sf) auf Jagdpanzer 38(t) Hetzer. ADVARSEL!!
« Svar #1 Dato: August 15, 2020, 07:48:28 am »

Der er mange fejl. En af de dumme skyldes Dragons sædvanlige sjusk. De angiver 13 kasser drivladninger, men der er kun 10 i sættet. Andre af deres 15 cm har to rammer R med.
Den bevægelig plade under kanonen er konstrueret forkert, bundstykket er forskelligt fra den trukne kanon. Man skal ikke skære hele det angivne stykke frontpanser af.
Så er der jo interiøret, som har mange ting der mangler eller er placeret forkert.
Da det eneste eksemplar er bygget på en Bergehetzer, skal der være en tværgående trækbom på hækken. Sådan en er ikke med i sættet.

Hvis nogen skal bygge den og vil have en mere detaljeret rettelsesliste, så send en mail til mig på: smt-hobby@post.tele.dk
Så skriver jeg det ned og sender til jer. Jeg gider ikke bruge tid på at lave en liste, hvis ingen andre har anskaffet sig sættet, eller hvis man ikke ønsker at bygge den som den var.

Hilsen Bjørn
« Senest Redigeret: August 15, 2020, 07:51:49 am af Bjørn »
Logget

Bjørn

• Bygger som en pro
  • Kgs. Lyngby
Sv: 15cm s.IG.33/2 (Sf) auf Jagdpanzer 38(t) Hetzer. ADVARSEL!!
« Svar #2 Dato: Oktober 14, 2020, 22:32:56 pm »

Så er den bygget færdig og er så tæt på den ægte vare, som jeg kan komme.
Fotos er lagt op sidst i denne tråd:
https://www.danskemodelbyggere.dk/forum/index.php?PHPSESSID=a59b11gfibra0r4tacg9h87bm6&topic=7835.0

Hilsen Bjørn
Logget