Danske Modelbyggere Forum

• Oktober 21, 2020, 12:11:28 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: EFTERLYSNING: Film-/TV-crew 1:35  (Læst 91 gange)

SteenB

• Bygger som en pro
  • Ældgammel og så alligevel “ny” modelbygger
EFTERLYSNING: Film-/TV-crew 1:35
« Dato: Oktober 16, 2020, 13:26:57 pm »

Til et kommende diorama søger jeg et skala 1:35 film- eller TV-hold. Mere præcist har jeg brug for 2, 3, 4 eller flere figurer, der er igang med at optage en filmscene.

Jeg har googlet, men kan ikke rigtigt finde sådanne - i hvert fald ikke som jeg tænker at de skal se ud. Jeg er opmærksom på at Verlinden har et sæt med to fotografer fra Vietnam, og PlusModel har en WWII-kameramand. Jeg leder efter nutidige personer = filmfolk fra 80-er/90-erne igang med optagelse. :)

Er der nogen der ved om der findes et sådant sæt, eller har et bud på nogle figurer der kan konverteres/scratches om til et film-hold?

Mvh
Steen
« Senest Redigeret: Oktober 19, 2020, 16:00:16 pm af SteenB »
Logget
Færdige:
Vought Kingfisher 1:48-Dio
DH Dragon Rapide 1:48
Hawker Typhoon 1:48
Jagdpanzer/“Hinterhalt beim Arnhem“. 1:35 dio
2 x T-33A
“Molch“ mini-ubåd, Århus -45. 1:35 dio
Igang:
Lockheed P-38 Lightning 1:48
RSO/Dansk Vestkyst -44 1:35-Dio
Kommende:
Citroen "Hold-up" i Paris -44 1:35-Dio
Renault UE + Bren Carrier "Last stand at Dunkirk -40" 1:35-Dio
Airspeed Horsa 1:35. "Pegasus bridge". Måske dio
"Omaha Beach, Dog Green Sector" 1:35-Dio
"Glacier Girl", 1:48-Dio
NKL-16 Aerosan. 1:35 vinter-dio.

runcare

• Bygger som en pro
Sv: EFTERLYSNING: Film-/TV-crew 1:35
« Svar #1 Dato: Oktober 19, 2020, 16:06:42 pm »

Verlinden bliver jo nok noget svært for dig at finde frem til - bortset fra private samlinger - da han stoppede hele sin produktion for et par år siden og skrottede alle sine forme. Det samme gælder måske for Custom Dioramics, hvis figurer heller ikke laves længere (jeg mener de lavede nogle moderne kamerafolk?).

Det bedste vil nok være Preiser fra Tyskland, de laver en masse civile figurer, desværre ikke ret mange nutidige i 1:35, derimod nogle i 1:32. Men igen; de er ikke nødvendigvis tilstrækkeligt præcise i deres skala. Jeg har nogle sådanne, hvor damerne er omkring 1:35, mens nogle af herrerne er mere 1:30!

Hvis deres Adam sæt med nøgne mænd, ikke allerede er smuttet fra Bjørn's Kramkiste, så er det nok det bedste jeg kan anbefale. Her skal du jo så bygge deres beklædning op med puttymasse, lag for lag, og det er en kunstart i sig selv. Der findes dog en hel del litteratur om det emne i bogform, f.eks. har AK Interaktive lige udgivet en yderligere i rækken, som jeg selv har bestilt og er spændt på at studere nærmere. Endelig flyder nettet sikkert over med "how to do it" videoer. Tjek op på Youtube.   
« Senest Redigeret: Oktober 19, 2020, 16:08:38 pm af runcare »
Logget