Mens jeg sad og kiggede på de figurer, der skal befolke dette lille diorama, kom jeg til at tænke på en ting:
“Hvorfor i alverden stopper de egentlig ude midt i ingen-ting? Der er ingen fjender, de skal ikke mødes med nogen, og der er heller ikke noget på slæden, der er gået i stykker!”

Hmm - tænke - tænke....nå ja, det er da klart; de skal naturligvis tanke brændstof!

Så jeg laver et lille eksperiment, hvor 4 olietønder skal illudere et lille brændstofdepot, og hvor jeg vil se om jeg kan lave en tanknings-situation.

Jeg samler tønderne i en lille gruppe, presser et stykke alufolie godt ned over dem, og til sidst beklæder jeg dette med et stykke (umønstret) papirsserviet, som i den færdige udgave gerne skulle ligne en presenning.
Servietten er derefter søbet godt ind i hvid snedkerlim blandet med vand, og mit håb er, at når limen er helt gennemtør, så kan jeg fjerne 3 af de 4 olietønder (de kan bruges i et kommende diorama

), OG måske også alufolien - samtidigt med at servietten bevarer sin form. Til slut skal servietten males, så den ligner en gammel presenning, og til allersidst skal tønderne placeres i dioramaet, hvor presenningen dækkes delvist med sne.
Nu får vi at se om eksperimentet lykkes.