MUMS, siger jeg bare - det er et lækkert sæt!

Efter at have bakset med det irriterende Hurricane-sæt fra Airfix, så er det en EKSTREM fornøjelse igen at få et Tamiya-sæt på byggebordet. De enkelte dele glider nærmest bare sammen, og pasformen er eminent. På det første foto er karrosseri og chassiset blot sat løst oven på hinanden - og som det ses, så er der stort set ingen sprækker eller lignende. Flot Tamiya - men sådan plejer de nyere sæt herfra jo at være!

Jeg står dog overfor en udfordring, men det er en jeg har givet mig selv, så det skal Tamiya bestemt ikke lastes for. Forklaring: Som nævnt ovenfor, så skal denne bil indgå i et kommende diorama (“Paris 1944”), og for at skabe dynamik i dioramaet, så er min tanke, at forhjulene skal være drejet til maximalt udslag = ca. 45 grader. Som det ses, så har Tamiya kun forestillet sig, at Citroenen skal holde med parallelle hjul.

Så hvis jeg holder fast i tanken med de drejede forhjul, så skal jeg finde ud af hvordan jeg skærer forhjulsophængene op - og jo helst på en måde, så de kan limes holdbart sammen igen. Uha....det skal jeg lige regne ud, OG tage mig sammen til.