Nu er jeg så langt med Citroenen, at jeg så småt vil begynde på det diorama, som jeg har tænkt at den skal være en central del af.
Den situation som jeg vil prøve at vise er følgende; en tysk officer i sin tjenestevogn, bliver i sommeren -44 standset af “le Resistance” i et baghold midt i Paris. Div. civile ser mere eller mindre interesserede til, mens officeren bliver frataget sin pistol, og får indholdet af sin mappe gennemgået. Hvad der efterfølgende sker med ham og chaufføren, må stå hen i det uvisse....men det er jo en kendt sag, at le Resistance var nogle hårde hunde, som ikke lagde fingrene i mellem i forhold til “les Boches”.

Ud over de sæt jeg viser her, hvor jeg vil bruge flere eller færre dele/figurer, skal jeg dels have fundet et par sæt mere, og dels skal jeg have fundet/lavet/købt en brostensbelagt vej. Ud over disse ting skal jeg have scratch-bygget to eller flere parisiske huse, hvilket nok skal blive interessant.
PS: Jeg ved godt at det ene sæt hedder “German civilians”, men hvis jeg nøjes med de tre figurer til venstre - og hvis ingen af os siger noget til nogen - så tror jeg godt at de kan gå for at være franskmænd.