Danske Modelbyggere Forum

• September 28, 2023, 12:46:52 pm
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Stoppel lukket  (Læst 2080 gange)

Klaus K. Jakobsen

• Garvet modelbygger
  • Nakskov
    • Ullerslev Lokalbane og modelbyg
Stoppel lukket
« Dato: Januar 14, 2021, 16:01:35 pm »

Stoppel hobby er lukket, efter sigende permanent. Jacob er blevet alvorligt syg  :-\
Jeg ved ikke hvad han er ramt af, men jeg håber at han hurtigt bliver rask igen.
Logget
Med venlig hilsen

Klaus

runcare

• Bygger som en pro
Sv: Stoppel lukket
« Svar #1 Dato: Februar 07, 2021, 21:32:49 pm »

Han er jo ikke ung længere, så før eller siden måtte det jo ske et eller andet. Aldersmæssigt er han jo i risikogruppen for corona, men selvfølgelig håber jeg han kommer sig. Ved han af flere omgang har forsøgt at afhænde butikken - men han har aldrig kunnet blive enig med dem som har vist interesse.
Logget

Klaus K. Jakobsen

• Garvet modelbygger
  • Nakskov
    • Ullerslev Lokalbane og modelbyg
« Svar #2 Dato: Februar 08, 2021, 04:33:59 am »

Sakset fra Facebook:

"Hej derude
For at være sikker på at Jacobs budskab kommer ud til flere af jer, har jeg kopieret hans meddelelse og sat den ind her under:
"Gode venner.
Jeg kan desværre ikke, p.g.a. sygdom AML, leve op til den aftale jeg havde indgået med Mads Hoff, om videre førelse af Stoppel Hobby.
Derfor, efter corona lukning, vil rest lageret blive solgt via nettet og lokaler i RINGSTED, ledet af min søn Christian.
Denne lukning berører ikke www.stoppel-decals.dk
God byggeriet, Jacob Stoppel."
Denne Facebook side og hjemmesiden www.stoppel.dk vil derfor også, på et tidspunkt blive slettet... Tak for denne gang og vi ses derude.
Mvh. Mads Hoff"
Logget
Med venlig hilsen

Klaus

Michael BJ

• Bygger som en pro
    • Flyvehistorie
« Svar #3 Dato: Februar 11, 2021, 16:30:26 pm »

Det er virkelig trist at Jacob er blevet syg og jeg håber meget for ham, at han kommer godt igennem og får det godt igen. Han har altid været meget vidende og meget hjælpsom overfor alle kunder, både de erfarne hobbyfolk og begynderne, der bare skal have råd og vejledning.

Personligt har jeg haft utrolig meget glæde af at komme i forretningen gennem de sidste 30-35 år. At forretningen nu lukker er virkelig en skam, der var et helt særligt socialt liv med alle former for modelbyggere, både i selve butikken og ikke mindst i baglokalet, hvor der blev snakket og drukket kaffe.

Jeg har haft utroligt mange gode samtaler med Jacob, både om nørdede detaljer på danske fly og på det rent private niveau. Det har altid været en fornøjelse at komme i forretningen.

Et stort savn bliver det også, hvis hans decals ikke længere bliver til at få - der er næppe nogen andre, der kan tage den opgave op, når man tænker på det kæmpe udvalg han har opbygget til danske militærfly, både gamle og nyere typer. Altid særdeles vel-researchet og korrekte. At hjemmesiden www.stoppel-decals.dk ikke ser ud til at blive lukket, håber jeg er et tegn på at hans decals trods alt kan blive videreført - eller at det blot betyder at restlageret vil blive til at kunne købe fra en tid endnu.

Jacob har betydet enormt meget for modelhobbyen i Danmark, nok dog især i Københavnsområdet og på Sjælland. Både han og hans forretning vil blive voldsomt savnet. Bare sådan en lille ting som at man altid lige kunne smutte ind og købe den bøtte maling eller andre småting man manglede. Jeg er bestemt ikke fan af at købe på nettet med forsendelsesgebyr og manglende mulighed for lige at kunne stå og vælge den rigtige dims, mens man snakker med Jacob eller andre ligesindede.

Det er virkelig også en skam, at Mads, der jo ellers var ved at skulle overtage forretningen, nu ikke får mulighed for det alligevel, men der er jo nok tungtvejende grunde til, at det ikke lod sig gøre.

For pokker, hvor jeg dog kommer til at savne Jacob og hans forretning!

mvh
Michael
Logget
www.flyvehistorie.wordpress.com

Danskrelateret flyvehistorie

SteenB

• Bygger som en pro
  • Still learning….
« Svar #4 Dato: Februar 13, 2021, 18:01:48 pm »

Æret være hans minde.
Logget
Færdige:
Kingfisher 1:48
Dragon Rapide 1:48
Typhoon 1:48
Jagdpanzer/“Hinterhalt Arnhem“. 1:35
“Molch“ mini-ubåd, Århus -45. 1:35
RSO/dansk vestkyst -44. 1:35
S.E. 5a 1:48
NKL-16 Aerosled. 1:35
London omnibus 1912 1:35
Semovente 75/18 1:35
Hurricane Mk1 1:48
Polikarpov I-153 1:48
3 x T33
Igang:
Citroen 11CV “Paris -44” 1:35
P-38 Lightning 1:48
Renault UE & Bren Carrier “Dunkirk -40” 1:35
Next:
Airspeed Horsa "Pegasus bridge" 1:35
"Omaha Beach, Dog Green Sector" 1:35
"Glacier Girl", 1:48

Jonny

• Lettere øvet
  • **
« Svar #5 Dato: Februar 13, 2021, 19:02:20 pm »

R.I.P.
Æret være hans minde og kondolence til familien
Vil være savnet i model verden med den viden han lå inde med 
Logget

Carsten

• Bygger som en pro
  • Køge/Tureby
« Svar #6 Dato: Februar 13, 2021, 19:45:25 pm »

Hvil i fred Jacob, du er savnet.
Logget

Hans Reggelsen

• Nyt medlem
  • *
« Svar #7 Dato: Februar 13, 2021, 23:42:41 pm »

Det er med stor sorg at jeg læser dette.

Hvil i fred Jacob - du havde stor betydning for modelbygningen i Danmark og i hvertfald for min modelkarriere.

Jeg var kun en lille knægt da jeg læste Ude Og Hjemme's hobbysider i begyndelsen af halvfjerdserne, hvor jeg især var optaget af de danske fly, Meteor, Thunderflash etc.
Dér blev jeg opmærksom på, at man kunne købe decals til det danske luftvåben - rundeller og flag fra Stoppel.
Jeg fik lov af mine forældre til at sende et brev med check for at købe et ark. Det havde jeg glæde af i mange år.

Hver gang jeg besøgte København var et besøg hos Stoppel Hobby uundgåeligt. Der var altid en god stemning og masser af gode historier.
I disse internettider var det godt at tænke på, at der stadig fandtes en 'rigtig' hobbyforretning, hvor man kunne bliver overrasket over, hvad man kunne støde på af sæt, tilbehør etc., som man bare ikke vidste man have brug for.
Jacob kunne næsten også altid skaffe de obskure ting man lige havde brug for.

Tak for alt Jacob - du vil blive savnet.
Hans J.

Logget

Michael Haugaard

• Garvet modelbygger
  • Odder - Østjylland
« Svar #8 Dato: Februar 14, 2021, 11:13:18 am »

Trist..
Bare trist !

Hvil i fred og tak for alt hvad du har givet så mange mennesker - både i og udenfor vores hobby.

Michael H
Logget
MVH

The Undercover Modeller
aka
Michael Haugaard

Allan F1 Nielsen

• Garvet modelbygger
« Svar #9 Dato: Februar 14, 2021, 17:32:39 pm »

RIP. Og stor tak til Jacob for gennem et langt liv at være det fyrtårn og den ildsjæl for vores hobby. Jacob vil blive savnet af os alle. Han gjorde virkeligt en forskel for vores hobby. :'(
Logget
Mvh
Allan F1 Nielsen

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
« Svar #10 Dato: Februar 16, 2021, 08:40:39 am »

Stoppel var en institution inden for dansk modelbygning, og det var altid hyggeligt at besøge hans butik.
Æret være Stoppels minde.

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!