Danske Modelbyggere Forum

• Maj 16, 2021, 05:13:07 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Mail og youSee?  (Læst 401 gange)

Bjørn

• Bygger som en pro
  • Kgs. Lyngby
Mail og youSee?
« Dato: April 27, 2021, 19:45:59 pm »

Siden youSee først i april annoncerede, at de opdaterede systemerne og foretog andre vedligeholdelsesarbejder, har nogen af os der har internet hos dem oplevet, at vi siden 15/4 ikke kan modtage eller sende mails via Outlook. Man er så henvist til hele tiden, at benytte youSees webmail, som er et ret ringe program.
Efter en række forklaringer og vejledninger der ikke var rigtige, er den seneste forklaring nu, at versioner af Outlook som er ældre end 2016, nu ikke længere kan arbejde sammen med youSee webmail.  ::)
Microsoft bekræfter, at ældre versioner af Outlook ikke længere opdateres, men de skulle sagtens kunne fungere og de har ikke, som youSee påstår, “lukket” for adgangen.
Jeg vil meget gerne høre om nogen af jer har oplevet lignende problemer.
Jeg vil også meget gerne have en melding, hvis I har net hos youSee med Outlook ældre end 2016, fx. 2007 eller 2013, og ikke har nogen problemer. Med den viden kan jeg påvise, at de ikke har ret.
Noget tyder på, at der er lavet en bøf, og nu forsøger de at dække over det, ved at skylde skylden på Microsoft. Vi brugere må så åbenbart sejle vores egen sø.
Man opdager sgu lige pludselig, hvor afhængig man er af et velfungerende mailsystem.  :'(

I kan enten skrive jeres erfaringer her i emnet, eller sende til mig på: smt-hobby@post.tele.dk
På forhånd tak for hjælp til at trænge igennem hos youSee.  :)

Hilsen Bjørn
« Senest Redigeret: April 30, 2021, 12:20:13 pm af Bjørn »
Logget
Intet hjem uden en Sturmgeschütz.

Bjørn

• Bygger som en pro
  • Kgs. Lyngby
Sv: Mail og youSee?
« Svar #1 Dato: April 30, 2021, 12:19:30 pm »

Vi ville meget gerne have nogle tilbagemeldinger, for youSee nægter stadig, at der er noget galt og at vores problemer skyldes Microsoft. Vi kan ikke være de eneste to som er ramt.  ::)

Hvis du bruger Outlook som er ældre end 2016 og har din forbindelse hos youSee, gider du så ikke lige sige om du også har problemer? Det gælder sandelig også, hvis det fungerer som det plejer hos dig. Enten her i tråden, som PM til mig eller til mail: smt-hobby@post.tele.dk   :)

Vi har stærkt på fornemmelsen, at de har opdateret systemerne og har “afkoblet” udgaver af Outlook som fx. 2007. Vi mangler bare at vide om det bare er os, eller om det er et generelt problem de skal have udbedret. Derfor har vi brug for hjælp til at få indkredset problemet.

Hilsen Bjørn
« Senest Redigeret: April 30, 2021, 12:22:04 pm af Bjørn »
Logget

Michael BJ

• Bygger som en pro
    • Flyvehistorie
« Svar #2 Dato: Maj 02, 2021, 20:55:21 pm »

Jeg ville gerne kunne hjælpe, men da jeg har Outlook 2016 og det fungerer fint, er det nok ikke den form for information du har brug for?

mvh
Michael
Logget
www.flyvehistorie.wordpress.com

Danskrelateret flyvehistorie

Bjørn

• Bygger som en pro
  • Kgs. Lyngby
« Svar #3 Dato: Maj 02, 2021, 21:56:15 pm »

Hej Michael,

Tak for dit indlæg, som indtil nu er det eneste der er kommet.
Det er hvad youSee/TDC siger, at det er dem fra før 2016 der er vrøvl med. Vores bud er, at de har lagt ny software ind, og ikke har sørget for, at den fungerer med de gamle udgaver. Derfor vil vi da gerne høre fra brugere der har Outlook fra før 2016, fx. 2007.
Der er jo noget nærmest uanstændigt over, bare at blæse på kunderne og så oven i købet påstå, at der ikke er noget galt. Ville de så bare stå ved hvad de gjorde.
Vi håber på flere tilbagemeldinger.

Hilsen Bjørn
Logget

SteenB

• Bygger som en pro
  • Ældgammel og så alligevel “ny” modelbygger
« Svar #4 Dato: Maj 03, 2021, 07:14:41 am »

Jeg kan desværre heller ikke hjælpe, da jeg kører en nyere version af Outlook.

Mvh
Steen
Logget
Færdige:
Kingfisher 1:48
Dragon Rapide 1:48
Typhoon 1:48
Jagdpanzer/“Hinterhalt beim Arnhem“. 1:35
2 x T-33A
“Molch“ mini-ubåd, Århus -45. 1:35
RSO/dansk vestkyst -44. 1:35
S.E. 5a 1:48
NKL-16 Aerosled. 1:35
London omnibus 1912 1:35
Semovente 75/18 1:35
Hurricane Mk1 1:48
Polikarpov I-153 1:48
Igang:
Citroen 11CV “Paris -44” 1:35
P-38 Lightning 1:48
Next:
Renault UE + Bren Carrier "Dunkirk -40” 1:35
Airspeed Horsa "Pegasus bridge" 1:35
"Omaha Beach, Dog Green Sector" 1:35
"Glacier Girl", 1:48

Bjarne

• DMB-Udstiller
  • Bygger som en pro
  • *
« Svar #5 Dato: Maj 03, 2021, 17:37:17 pm »

Bjørn,

Får  du en fejlmeddelelse, når du forsøger at sende og modtage mail, og hvordan lyder den i givet fald?

Jeg har også mailkonto ved YouSee og har gennem mange år benyttet Outlook. For ca. 4 år siden kunne jeg pludselig hverken sende eller modtage noget som helst og jeg kontaktede YouSee. Jeg fik at vide, at de havde opdateret deres systemer og at fejlen måtte være i min ende. Efter en del frustrationer og googling fandt jeg ud af, at mit password til at logge på serveren var blevet ændret i forbindelse med deres "opdatering". Jeg fik jeg dem til at ændre mit password og da jeg tastede det nye ind i Outlook, fungerede det heleigen.
Jeg tænker, om det kan være noget lignende, du er ramt af?

Jeg er siden skiftet til et andet mailprogram så kan ikke hjælpe dig ret meget mere end som så.
Logget

Bjørn

• Bygger som en pro
  • Kgs. Lyngby
« Svar #6 Dato: Maj 03, 2021, 19:43:36 pm »

Hej Bjarne,

Hvor dejligt med et svar, mange tak.
Den besked vi får lyder: "Serveren understøtter ikke den krypteringstype, du har angivet for forbindelsen. Prøv at ændre krypteringsmetoden." YouSee påstår, at det er hos os der er noget galt, på trods af besked fra Microsoft: "Kontakt administratoren af mailserveren eller internetudbyderen for at få yderligere hjælp."
Du røg i sin tid nok ind i det problem, at der ikke var overensstemmelsem mellem de porte der var angivet og den krypteringskode der hørte til. YouSee/TDC måtte til sidst indrømme fejlene.
Problemet er, som du jo også oplevede, at youSee nægter at have andel i det, selv om alt viser, at det har de. Microsoft kan jo ikke lave om på vores konto eller gå ind på youSees og ændre tingene.
Medarbejderne virker som ansatte i Kontoret For Søforklaringer. Det er derfor vi gerne ville have nogle tilbagemeldinger, for at få lidt mere tyngde i vores krav.
De har ændret noget, og det var præcis natten mellem 14. og 15. april, men de vil ikke indrømme det eller på nogen måde hjælpe os. Vi skal åbenbart bare købe en ny udgave af Office 365.
Det er sygt at vi skal ind i det slagsmål, når de bare kunne fortælle os, om vi skulle ændre koder eller password. Snak lige om forbenede fundamentalister.  >:(

Hilsen Bjørn
« Senest Redigeret: Maj 04, 2021, 08:52:13 am af Bjørn »
Logget