Danske Modelbyggere Forum

• December 07, 2023, 11:25:32 am
  • Velkommen, Gæst
log ind eller registrér.

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Avanceret søgning  

Nyheder:

Forfatter Emne: Nuts Planet 1/10 "Vietnam Grunt"  (Læst 2562 gange)

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
Nuts Planet 1/10 "Vietnam Grunt"
« Dato: Juli 19, 2023, 08:40:38 am »

Hermed min fortolkning af Nuts Planets "Vietnam Grunt", hvor "grunt", som hentyder til grises grynten, er amerikansk slang for menige infanterister.

Ansigtet er baseret på Charlie Sheen i rollen som Chris Taylor i "Platoon", men desværre er hverken hjelmen eller uniformen tro mod filmen. Derfor har jeg heller ikke gengivet den karakteristiske graffiti på Chris Taylors hjelm: "When I die bury me upside down so the world kan kiss my ass". Jeg synes også, figuren ligner Charlie Sheen bedre i virkeligheden end på billederne her, hvilket skyldes, at ligheden afhænger meget af, fra hvilken vinkel man betragter den.

Jeg har malet med farver fra Scale75, Vallejo og AK Interactive. Spillekortet, mærket på cigaretpakken og teksten på olieflasken og tændstikpakken er decals fra sættet, mens bogstaverne på uniformen og remtøjet dels er decals fra rodekassen, dels er malet i hånden. Billederne afslørede lidt silvering under bogstaverne "US" på remmen henover ryggen, og det er korrigeret efterfølgende.

/ J:J
Logget

Jens

• Administrator
  • Bygger som en pro
    • amarc.dk
Sv: Nuts Planet 1/10 "Vietnam Grunt"
« Svar #1 Dato: Juli 19, 2023, 21:28:30 pm »

Den er blevet afsindig god! Jeg glæder mig til at se den i virkeligheden. Den skal vel med til Aros modelkonkurrence?

Jens
Logget
Jens Jensen
www.amarc.dk

Byg, som skal du dø i morgen, men køb, som skal du leve for evigt!

J:J

• Global Moderator
  • Bygger som en pro
Sv: Nuts Planet 1/10 "Vietnam Grunt"
« Svar #2 Dato: Juli 26, 2023, 11:38:57 am »

Hej Jens

Tak! Den kommer helt afgjort med til Aros. Spørgsmålet er bare, om jeg også gør :o, men det må vise sig.

/ Jacob
Logget